hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 18., péntek - Diána.
hirdetés

Ünnepi bevásárlás

Előbb kezdődik el a karácsony az amerikai boltokban

Az amerikai áruházláncok többsége azt tervezi, hogy a járványhelyzet miatt idén sokkal korábban kezdi a karácsonyi bevásárlási szezont a szokásosnál, hogy kevesebben legyenek egyszerre a boltokban. Vannak olyan cégek, amelyek a legforgalmasabb napok egy részében a koronafertőzés veszélye miatt ki sem nyit.

hirdetés

Az Egyesült Államok nagy áruházláncainak többsége azt tervezi, hogy idén sokkal korábban indítja a karácsonyi szezont, mint ahogy szokta – tolmácsolja a Financial Times cikkét a Napi.hu.

Az agyonjátszott karácsonyi dalokat az ottani vevők már halloween előtt (október 31.) hallgathatják. Ezzel egyben a nagy árleszállítások is korábban kezdődnek néhány héttel. Macy's, a Kohl's, a Calvin Klein, a Guess és a Target egyaránt soha ne látott korai indulást tervez. Szakértők szerint a hosszabb év végi bevásárlási időszak nagyobb bevételt ígér, de az erős árverseny miatt ez nem feltétlenül jár majd magasabb profittal is.

Az utóbbi rossz hír az ágazatnak, amely még mindig csak felépülőfélben van a koronavírus-válság okozta sokkból. A cégvezetők egy része attól tart, hogy a vásárlók egyszerűen belefáradnak a sok ajánlatba, amivel már a jóval a hálaadás (idén november 26.) előtt megbombázzák őket. Ezt minden bizonnyal részben abból a körülményből szűrték le tanulságként, hogy az elmúlt években egyre korábbi időpontra araszolt a karácsonyi szezon kezdete, így a kiskereskedőknek vannak tapasztalataik a korábbi kezdéssel kapcsolatban. Másrészt nincs mit tenni: a hatóságok elvárják, hogy kisebb legyen a tömeg a boltokban, amire az egyik megoldás a hosszabb bevásárlási szezon.

Forrás: 123rf

Bezárások lesznek

Radikálisabb lehetőség az áruházak bezárása. Miután az emberek vélhetően nem tudják féken tartani vásárlási szenvedélyüket, a Walmart, a legnagyobb amerikai lánc, a Best Buy és mások a hálaadás idejére bezárják a szuper- és hipermarketjeiket. Az elmúlt években ezen a napon egyre nagyobb tömeg rohamozta meg a boltjaikat. Összességében az a terv, hogy a szezon elnyújtásával a legnagyobb forgalmat is hamarabb érjék el boltok és ez ne legyen akkora mit szokott. Ehelyett tartson tovább.

Az online-kiskereskedők hasonló terveket szövögetnek, részben azért, mert nekik a házhoz szállítás bonyodalmaival is számolniuk kell. Várakozások szerint az internetes áruházak termékei iránt olyan nagy lesz a kereslet, hogy a csomagküldő cégek pluszdíjat fognak felszámolni a kritikus időszakban. A hagyományos áruházak különleges online marketingkampányokkal is készülnek az idei évben, hogy ellensúlyozzák az Amazon híres Prime Day akcióját. Ez egy kétnapos esemény, amelyen főként az Amazon prime ügyfelei különleges kedvezményekkel vásárolhatnak rengeteg árut. A Pirme Day nyáron szokott lenni, ám idén a negyedik negyedévre csúszott.

(forrás: Napi.hu, Financial Times)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!