hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 08., szerda - Mária.
hirdetés

Erős márkák, erős Magyarország

Rendkívüli közgyűlést tartott a Magyar Márkaszövetség

A rendkívüli közgyűlésen bemutatták az „Erős márkák, erős Magyarország” című kiadványt is, amelyben egy hatpontos szabályozási javaslatcsomagot is felvázoltak.

hirdetés

Az eseményen részt vett Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára is. A Szövetség bemutatta a megbízásából készült értékfeltáró kutatás eredményeit, és javaslatokat tett a kedvezőbb szabályozói környezet kialakításának egyes lépéseire. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a közgyűlésen leszögezte: a márkaszövetség és a kormány céljai , törekvései és érdekei egy irányba mutatnak, hiszen a kormánynak is alapvetése, hogy nincs erős ország erős márkák nélkül, és erős márkák sem jönnek létre egy gyenge országban. A márkaszövetség által a közgyűlésen nyilvánosságra hozott hatpontos javaslatcsomaggal kapcsolatban az államtitkár közölte, hogy a kormány nyitott a konzultációra és kész a szakma képviselőivel áttekinteni a jelenlegi kereskedelmi szabályozást.

A több mint félszáz hazai FMCG-céget képviselő Magyar Márkaszövetség Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában tartott rendkívüli közgyűlésén első ízben mutatták be a márkaiparág gazdasági jelentőségéről és a tagvállalatok társadalmi szerepvállalásáról készült értékfeltáró kutatás eredményeit. Egyúttal egy hatpontos szakmapolitikai javaslatcsomagot is ismertettek, a kedvezőbb üzleti és szabályozási környezet kialakítása érdekében.

márkaMegnyitó beszédében dr. Bendzsel Miklós, az SZTNH elnöke úgy fogalmazott, a márkaépítés olyan hosszú távú kreatív és produktív folyamat, mely demokratizálja és piacosítja, vagyis széles körben teszi közvetlenül elérhető közkinccsé az egyedi innovációt. Ács Tamás, a márkaszövetség elnöke ismertette a tagvállalatok hazai beruházásait, munkahelyteremtő képességét, K+F ráfordításait, hazai beszállítói kapcsolatrendszerét és adófizetési mértékét összegző kutatási eredményeket.

Beruház és adót fizet

Közel 700 milliárd forintra tehetők a Márkaszövetség tagságának eddigi hazai beruházásai. KSH-adatok szerint az elmúlt 10 év átlagában a belföldi beruházások értéke az összes hazai bejegyzett vállalkozás átlagában 5,3 millió forint volt. A Márkaszövetség tagjai ennek több mint ötvenszeresét, cégenként átlagosan évi 272 millió forintot fektettek be hazánkban.

2011-ben az 56 tagvállalat nettó árbevétele 1793 milliárd forint volt.  Ez cégenként átlagosan több mint harmincmilliárd forintot jelent, ami az összes Magyarországon bejegyzett vállalkozás forgalmi átlagának több mint háromszázszorosa. 2011-ben az erre a kérdésre választ adó 43 tagvállalat összesen 452 milliárd forint adót és járulékot fizetett be az államkasszába, cégenként átlagosan 10,5 milliárd forintot, vagyis a hazai statisztikai átlag 5653-szorosát.

Munkahelyeket teremt, és hazai alapanyagot vásárol

A tagvállalatok élen járnak a közvetlen munkahelyteremtésben, továbbá komolymárka szerepük van a hazai beszállítók piacra juttatásában. 2011-ben a szövetség 56 tagvállalata 98 gyártási hellyel rendelkezett Magyarországon, közvetlenül 22 869 főt foglalkoztatva. Tagcégenként az átlagos alkalmazotti létszám 410 fő, ez az országos átlag 70-szerese.
A vállalatok közvetlen alkalmazotti körükön túl más iparágakat és munkaköröket is erősítenek. Egy márka jó hírének felépítéséhez piackutatók, mérnökök, minőségellenőrök, csomagolóanyag-gyártók, logisztikusok, marketingesek adják hozzá legjobb tudásukat, vagyis a márkaépítésen alapuló üzleti modellnek nagyon magas multiplikátor hatása van.

Tavaly a tagvállalatok összesen 29 308, cégenként átlagosan 598 hazai beszállító partnertől összesen 471 milliárd forint értékben vásároltak alapanyagokat és szolgáltatásokat. A válaszadók beszerzéseik 61%-át hazai szállítóktól vásárolják, több mint egynegyedük a beszerzések 81-100%-át, több mint egyharmaduk a beszerzések 41-80%-át hazai forrásokból szerzi be.

A tagvállalatokról nyert összképet Ács Tamás elnök azzal egészítette ki, etikus és transzparens cégkultúrákat honosítottak meg hazánkban, továbbá 2011-ben a tagság 73%-a rendelkezett társadalmi felelősségvállalási programmal. Minden második ilyen tagvállalat az egészség, a szociális segélynyújtás és a környezetvédelem területén volt aktív. Az ifjúság, a sport minden negyedik, a kultúra és az oktatás minden ötödik társadalmi felelősségvállalási programmal rendelkező válaszadó cég tevékenységi körében szerepelt.

Kedvezőbb szabályozást javasol, határozott intézkedéseket sürget

A rendkívüli közgyűlésen az érdekvédelmi szövetség nyilvánosságra hozta az „Erős márkák, erős Magyarország” című kiadványát is, a gazdasági adatok összegzése mellett egy hatpontos szabályozási javaslatcsomagot is letéve a kormány asztalára. A tagvállalatoknak ugyanis meggyőződésük, hogy a kedvezőbb gazdasági és szabályozási környezet még több értékteremtésre adhatna lehetőséget Magyarországon.

A tagvállalatok gazdaságerősítő, munkahelyteremtő szerepük megőrzéséhez és erősítéséhez elsősorban kiszámíthatóságot, folyamatos párbeszédet szeretnének. Rámutattak az élelmiszerek kirívóan magas áfájának problémájára, emiatt iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az áfacsalók az állam zsebéből.

Üdvözölnék a hatóságok erőteljesebb szerepvállalását a termékhamisítás elleni küzdelemben, és egységes, hatékony kereskedelmi szabályozást sürgetnek az erőfölényes kereskedelmi gyakorlatok ellen, a beszállítók védelmében.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!