hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Étrend-kiegészítők: nincs helyük a terápiában!

Korra és nemre való tekintet nélkül egyre többen vásárolnak és használnak étrend-kiegészítőt – hangzott el többek között a Pharma Tribune étrend-kiegészítőkről szóló konferenciáján.

hirdetés

A megyei kormányhivatalok az üzletek polcain szemezgetve emeltek ki 92 étrend-kiegészítőt, míg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) munkatársai az interneten rendeltek meg 77 féle terméket tavalyi ellenőrzéseik alkalmával. Ami a bolti forgalomban lévő készítményeket illeti, 61 százalékuk vizsgázott elégtelenre. Vagy az összetételükkel, minőségükkel – kevesebbet vagy többet, esetleg egyáltalán nem tartalmazták a jelölt hatóanyagot – kapcsolatban kellett a szakembereknek kifogást emelniük, de szép számmal akadtak jelölési hibák is. Az ellenőrzésről Szilvássy Blanka, a NÉBIH élelmiszerbiztonsági felügyelője számolt be a konferencián. E vizsgálati csoportból 9 terméket végül ki kellett vonni a forgalomból, a kifogásolt áruk közel felét bírsággal sújtották.

Az interneten „gyanú” alapján szemezgettek, s mint kiderült: volt miből. Fantáziát meghazudtoló javallatokkal kínálják az ismeretlen eladók termékeiket: pénisz-, sperma- és mellnövelő egyaránt előfordult a vizsgált áruk között. Nem véletlen, hogy ebben a csoportban a termékek 87 százaléka került a nem megfelelő kategóriába, 39 százalékot ki kellett vonatni a forgalomból. A NÉBIH végül összesen közel 11 millió forintos bírságot rótt ki.

Arra, hogy milyen hatalmas, s dinamikusan növekvő piacról van szó, már az Országos Táplálkozás és Táplálkozási Állapot vizsgálat is rámutatott, idézte előadásában az OTÁP adatokat az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) főosztályvezetője. A megkérdezettek 54 százaléka közölte, hogy szedett valamilyen étrend-kiegészítőt az elmúlt egy esztendőben. E készítmények egyaránt népszerűek a férfiak és a nők között, gyakorlatilag minden korosztályban. A legtöbben vitamin és ásványi anyag pótlásra  (86 %), egészségmegőrzésre (80 %), illetve immunerősítésre (70 %) használják. A fogyasztók döntő többsége gyógyszertárban vásárolja meg az általa fontosnak vélt készítményt, de sokak beszerzési forrása az internet vagy a multi-level marketing rendszerek valamelyike. Schreiberné Molnár Erzsébet nem tagadta, hogy bizonyos esetekben – a valódi hiányállapotok megelőzésében vagy példáSchreiberné Molnár Erzsébetul az általános jó egészségi állapot fenntartásában – lehet szerepe e termékeknek, de az étrend-kiegészítőknek nincs helyük a terápiában!

Az OGYÉI-hez tavaly több mint 1300 notifikációs, s további 2000 módosításra vonatkozó kérelem érkezett. Mindent összevetve az ügyiratok száma tavaly megközelítette a hatezret. A hivatal által emelt kifogások nagyjából egyenlő arányban oszlottak meg: ezek vagy az egészségügyi állításokkal voltak kapcsolatban, vagy a termék összetételére vonatkoztak, de előfordult az is, hogy nulla éves korhatártól ajánlottak egy étrend-kiegészítőt.

A Hungaropharma vezérigazgatójának adatai is az étrend-kiegészítők piaci térhódítását dokumentálták, hiszen szerepük a patikai forgalomban egyre jelentősebb. Az adatok arra is rámutatnak, hogy e termékek mennyire reklámérzékenyek. A gyógyszer-nagykereskedők egyébként összefogva a Magyar Gyógyszerészi Kamarával, valamint a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Szövetségével egy éve önszabályozó megállapodást kötöttek, annak érdekében, hogy a patikák polcaira kizárólag megfelelő minőségű étrend-kiegészítők kerüljenek.

Míg a HENT Gyógyszerhamisítás elleni munkacsoportjának vezetője, Ilku Lívia a hamis-hamisított-illegális nehezen szétszálazható jogi különbségeire hívta fel a résztvevők figyelmét, Zalai Péter egészségügyi szakjogász többek között arra a jövő év közepén Magyarországon is életbe lépő uniós rendeletre figyelmeztetett, amely alapvetően átrajzolja a fogyasztókkal kapcsolat adatkezelési szabályokat.

PharmaTribune konferencia

(forrás: MedicalOnline)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!