hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Eszmecsere

Európa versenyképessége a tét

Az Európai Parlament Nemzetközi Kereskedelemi Bizottsága (INTA) eszmecserét folytatott az uniós kereskedelempolitika felülvizsgálatáról Valdis Domrovskisszal, a bizottság ügyvezető alelnökével és kereskedelemért felelős biztosával.

hirdetés

 „Az unió végre ráébredt, hogy a kereskedelempolitikát az üzleti lehetőségek bővítésére és a jólét növelésére kell felhasználni. Az is helyes, hogy a bizottság a jövőben erélyesebben lép majd fel az európai érdekek védelme érdekében” – fogalmazott az ülésen Győri Enikő EP-képviselő.

A néppárti politikus azonban figyelmeztetett: „Októberben még attól féltünk, hogy tíz éven belül a világ gazdasági növekedésének 85%-a az EU-n kívül valósul majd meg. A legfrissebb becslések szerint ez már akár három év múlva is bekövetkezhet”.

A kereskedelemnek a kereskedelemről kell szólnia

 
„Az uniós kereskedelempolitikának elsősorban a kereskedelemről kell szólnia. A kereskedelem célja pedig, hogy új lehetőségeket teremtsen a vállalatoknak és új munkahelyeket a polgároknak. Így állíthatjuk a kereskedelempolitikát a gazdasági növekedés és a jólét szolgálatába. A világ többi régiójában már felismerték ezt és a kereskedelmi akadályok lebontásán dolgoznak.
 
Ehhez képest az EU-ban fokozzuk a partnereinkkel szemben támasztott szociális és fenntarthatósági elvárásokat, amivel ellehetetlenítjük az új piacokhoz való hozzáférést. Hiba, hogy egyre több terhet rakunk vállalataink nyakába, ráadásul egy igen mély válság idején. Ideje volna felébredni!” - hangsúlyozta Győri Enikő.
 
Dombrovskis ügyvezető alelnök elismerte, hogy törekedni kell az egyensúly megteremtésére, ezzel biztosítva a kereskedelem eredeti célját, miközben hozzá kell járulni a zöld és digitális átálláshoz is. Minden a megfelelő arányon és kellő mérlegelésen múlik.
 
Az alelnök Győri Enikő kérdésére biztosította a résztvevőket, hogy hamarosan hatástanulmánnyal jelentkeznek a vállalkozások magatartáskódexével kapcsolatosan.
 
A néppárti EP-képviselő rámutatott: „E téren is Európa versenyképessége a tét. Még azelőtt szükséges pontos képet kapnunk a szabályozás európai cégekre gyakorolt hatásáról, mielőtt a brüsszeli testület előáll a jogszabály tervezetével„.
(forrás: Magyar Nemzet)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!