hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Főleg fertőtlenítővel tisztítják WC-jüket a magyarok

1000 fős országosan reprezentatív kutatást végzett januárban a Domestos megbízásából a Kutatópont a magyar lakosság otthoni higiéniai szokásairól. A 18 évnél idősebbek körében készült felmérés szerint a WC tisztasága és a higiéniája rendkívül fontos minden demográfiai csoport számára, 10 magyarból egy ugyanakkor elmulasztja a WC használat utáni otthoni kézmosást.

hirdetés

A válaszadók több, mint fele (54 százaléka) hetente tisztítja háztartásában a WC-t, egyharmaduk pedig minden nap tesz a kagyló tisztaságáért. A megkérdezettek több, mint kétharmada (69%) a vegyi fertőtlenítőszerekre esküszik, de 57 százalékuk a tablettáknak, kapszuláknak és zseléknek is esélyt ad a WC felületén lerakódó baktériumok elleni küzdelemben. Egyébként a megkérdezettek több, mint felének a tisztaság a legfontosabb elvárása a saját WC-jével szemben, a megkérdezettek egyharmada pedig a higiéniát említette első helyen.

Dr. Ócsai Lajos közegészségügyi és járványügyi szakorvos szerint a tisztaság az alap a hatékony fertőtlenítéshez. A klórtartalmú fertőtlenítőszerek csak „tiszta” felületeken tudják hosszan kifejteni hatásukat. A rendszeres fertőtlenítés azért is fontos, mert számos járvány székletszóródással terjed, így például vendégségek után kimondottan javasolt a fertőtlenítés.  

100-ból 4 háztartásban nincs WC

A magyar otthonok túlnyomó többségében (63 százalék), külön helyiségben található a WC, 49 százalékukban pedig a fürdőszobában. Ugyanakkor 100 magyar háztartásból 4-ben ­­­– a kutatási eredmények szerint – az illemhely a lakáson kívül, például a közös folyosón található.

A WC-k többségében nem fából van a deszka

A Domestos felmérése szerint a legtöbb otthoni mellékhelyiségben (a háztartások 71 százaléka) csak WC-csésze, WC-papír tartó, WC-kefe, esetleg kézmosó található, és közel háromszor többen használnak műanyag WC-deszkát (80%), mint a fából készültet (26%). A lakosság döntését a szakember is megerősíti. Dr. Ócsai Lajos szerint ugyanis könnyebb fertőtleníteni egy műanyagból készült deszkát, mint egy fából készültet, hiszen utóbbiban jobban túlélnek a kórokozók, baktériumok.

10-ből 1 magyarnál elmarad az otthoni kézmosás

A megkérdezettek 97 százaléka használ otthonában WC-kefét, 91 százalékuk pedig mindig kezet mos otthon WC-használat után. Szignifikánsan magasabb arányban vannak az Észak-Magyarország régióban élők között azok, akik csak székelés után mosnak kezet, vizelés után ezt nem tartják annyira fontosnak. A válaszadók háromnegyede folyékony szappannal (74%), míg egyharmaduk hagyományos szappannal (34%) szokott kezet mosni. A hölgyeknél – mondja Dr. Ócsai Lajos – pedig a WC használat előtti kézmosás legalább olyan fontos, mint a WC használat utáni.  „A kézmosás és a WC-kefe használata, azaz a WC kultúrája a szocializáció során alakul ki, így a szülőknek óriási felelőssége van abban, hogy megtanítják-e mindezt gyerekeiknek. Abban, hogy az otthon tanultak rögződjenek, komoly feladat jut az óvodának, iskolának is” -  véli Dr. Ócsai Lajos.

Magyar férfi állva vizel, kivéve, ha pécsi

A megkérdezett férfiak közel kétharmada (63%) állítása szerint állva vizel, míg bő egyharmaduk (37%) ülve. A Dél-Dunántúl régióban azonban szignifikánsan magasabb az ülve vizelő férfiak aránya (53%). Vizelésre a magyarok túlnyomó többsége (86%) csak 1-2 percet fordít az életéből alkalmanként, míg székelés esetén a legtöbben (62%) 3-5 percre csukják magukra a WC-ajtót – derül ki a Domestos kutatásából.

„Bár a vizelettel általában nem távozik kórokozó vagy baktérium, célszerű, hogy a vizelet a WC-csészébe jusson és ne mellé. Ezért otthon szerencsésebb az ülve vizelés, ugyanakkor nyilvános helyen, amelynek higiéniájáról nem győződtünk meg, a férfiak a piszoár használatával kerülhetik a közvetlen érintkezést a deszkával” – mondja Dr. Ócsai Lajos.

Bár hatékonyabbnak tűnik az erős vízsugarú öblítés, hatékonysága a székletszétszóródás, így a baktériumok terjesztése során is megmarad. „Szerencsésebb kisebb erővel öblíteni a WC-t, esetleg ha szükséges, WC-kefét is használni” – teszi hozzá.

A WC-n az újságolvasás őrzi előnyét az okoseszközökkel szemben

A válaszadók több mint kétharmada (69%) nem végez egyéb tevékenységet, miközben a WC-n időzik. Azok közül, akik egyszerre több dologra is képesek a WC-n ülve, a legnagyobb arányban újságot olvasnak (51%), amit az elektronikus eszközön történő olvasás követ (44%). Az Észak-Alföldön élőknél az újság- és könyvolvasási kedv is magas, arányaiban a legtöbben a városokban élők választják az okoseszközöket a WC-n töltött idő alternatív tartalommal történő kitöltésére.

Bármilyen tárgy szállítása a WC és a többi helység között azzal jár, hogy a tárggyal együtt kivisszük a WC mikroflóráját is. Így az a könyv, amely a WC után a hálószobában vagy a konyhában is megfordul, nem csak a legnemesebb kultúrát terjeszti. „A WC-t érdemes csak a funkciójának megfelelően berendezni, a barátságos környezetet teremtő kisszekrények, faliképek és szőnyegek csak felületet adnak a baktériumoknak” – figyelmeztet a szakember.

Ismét iskolai mosdókat újít fel a Domestos

2017-ben is folytatódik a Domestos iskolai mosdófelújítási programja. Mivel a higiéniai szokások a szakértők szerint már gyermekkorban kialakulnak, fontos, hogy minél több helyen vegye körül őket higiénikus környezet. Ezért immár harmadik alkalommal Magyarországon, az Unilever minden kiskereskedelmi forgalomban értékesített Domestos termék után 5 forintot fordít általános iskolai mosdók felújítására. Az idei akció 2017. február 1. és április 30. között zajlik. Így bárki, aki Domestos terméket vásárol a program három hónapja alatt, maga is hozzájárul a felújításokhoz. Az első három iskola felújítását a Domestos ismét garantálja, de hogy a tíz kiválasztottból végül hány iskola mosdói újulnak meg, az csak a vásárlókon múlik. A jelöltekre a Domestos honlapján lehet szavazni, az akció során a legtöbb szavazatot kapó iskolák mosdóit újítják fel. Érvényes szavazatokat leadni 2017. február 1. – 2017. április 30. között lehetséges.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.