hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 16., szombat - Gusztáv.
hirdetés

Folytatódik az e-kereskedelmi piac konszolidációja

Az egyik legnagyobb, teljes mértékben magyar tulajdonban lévő, ruházati termékeket forgalmazó webáruház jött létre, miután a hdiShop tulajdonosa megvásárolta a Dressa.hu-t. A fúziót követően a Dressa márka alatt működő társaság forgalma néhány éven belül átlépheti az egymilliárd forintot, a középtávú tervekben pedig a külföldi megjelenés is szerepel.

hirdetés

Április elsejével egyesült a hazai online ruházati piac két meghatározó szereplője, a hdiShop és a Dressa.hu. Az összeolvadásra azt követően került sor, hogy a hdiShop tulajdonosa, a ZV-IMPEX Kereskedelmi Bt. március elején aláírta a Dressa.hu megvásárlásáról szóló szerződést a webáruház korábbi tulajdonosával, a Wallis Csoport egyik kockázatitőke alapjának érdekeltségével, az Inventurio Zrt.-vel. A tranzakció pénzügyi részleteit az érintettek üzleti titokként kezelik. A fúzió végleges lezárása 2020 elején várható.

A GKI Digital adatai szerint a múlt évben a hazai online kiskereskedelem nettó 425 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 17 százalékos bővülést jelentett 2017-hez képest. Ezzel az internet részesedése a teljes kiskereskedelmen belül 4,5 százalék volt. Magyarországon a teljes ruházati piac a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a múlt évben 660 milliárd forintos volt, ebből az online értékesítés mintegy 33 milliárd forintot tett ki. A ruházati áruk az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben.

A szegedi központú hdiShop – korábban Harisnyadiszkont – webáruház minőségi fehérnemű és alsóruházat forgalmazásával foglalkozik. A 16 éves múltra visszatekintő webshop a múlt évben 45 százalékkal növelte forgalmát, ami így meghaladta a 300 millió forintot. A budapesti székhelyű Dressa.hu minőségi felsőruházati termékeket értékesít. A két webáruház tavalyi összesített forgalma meghaladta a félmilliárd forintot.

„A Dressa.hu megvásárlása fontos mérföldkő az életünkben, ami azon túl, hogy jelentősen megerősíti helyzetünket a piacon lehetőséget kínál arra is, hogy még szélesebb választékkal és magasabb színvonalon szolgáljuk ki vásárlóinkat. Úgy döntöttünk, hogy a jövőben a ruházati kereskedelemben jobban csengő Dressa márkanév alatt működünk majd tovább. A fúzióval a fogyasztók járnak majd a legjobban, mivel mindkét webáruházból megtartjuk majd a jó dolgokat, legyen az akár szolgáltatás, akár termék” - mondta el Csányi Zoltán, a ZV-IMPEX Bt. tulajdonosa.

A két webáruház egyesítése lehetőséget kínál további fejlesztésekre és terjeszkedésre. „Jelenleg a fúzió lezárására, illetve az egységes márka bevezetésére fókuszálunk, azonban a középtávú terveink között szerepel a régió más piacain történő megjelenés is. Az idén további jelentős bővülésre számítok a forgalomban, és azzal számolok, hogy néhány éven belül a bevételünk átlépheti az egymilliárd forintos határt” - tette hozzá Csányi Zoltán.

A felmérésekből azonban az is kiderül, hogy a magyarok egyre többet költenek külföldi webáruházakban, és a külföldről vásárlók ruházati termékeket, cipőket táskákat rendelnek leggyakrabban. “A hdiShop és a Dressa.hu egyesítése azért is fontos számunkra, mert így olyan termékkört és szolgáltatást tudunk kínálni, ami sok esetben valós alternatívát jelenthet a külföldi vásárlással szemben. Bízom abban, hogy ezzel a lépéssel tovább erősödik a hazai online ruházati piac iránti bizalom, és még többen élnek majd az általunk kínált lehetőségekkel” - jelezte Csányi Zoltán.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!