hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Fordított áfa a cukornál is?

A cukor esetében nagyobb eséllyel próbálkozik a kormány a fordított áfa bevezetésével. Erre egy uniós irányelv ad lehetőséget. A Világgazdaság Online cikke.

hirdetés

Engedélyt kért az Európai Bizottságtól a fordított áfafizetés bevezetésére a cukor esetében a kormány. A kérés, amelyet a Magyar Nemzet információi szerint november végén nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztérium nem meglepetés: november 19-én a kaposvári cukorgyár új silójának átadásakor erre már utalt Orbán Viktor miniszterelnök. Azért is várható volt, mivel a cukor az áfacsalás egyik fő terepének számít – erre utalt az elmúlt hetekben Horváth András, a NAV csalásokról beszélő volt munkatársa is.

A fordított áfafizetés rendszere jelenleg kiforróban van az Európai Unióban. Magyarországon eddig a gabonatermékek és az olajos magvak kereskedelmében vezették be – a brüsszeli jóváhagyás erre 2014 közepéig ad lehetőséget. A bizottság ugyanakkor elutasította a magyar kormány erre vonatkozó kérését a sertéshús kereskedelmével kapcsolatban.

A probléma az unió szemében az a fordított adózással, hogy az amúgy egységes rendszert felborítja, ami sérti az áruk szabad mozgásának alapelvét. Az unió ugyanakkor az áfarendszer refomjának lépéseként igyekszik megteremteni a lehetőségét annak, hogy egy adott termékpályán az áfát nem az összes szereplő csak a végső felhasználó fizesse meg. Egy nyáron elfogadott és augusztus közepén hatályba lépett irányelv egyes termékeknél kilenc hónapra, de akár két évre megteremti a fordított fizetés lehetőségét a hozzáadottérték-adó (héa) esetében. Arról, hogy mely termékek esetében vezetik be a fordított adózást, az egyes tagországok dönthetnek. Megkötés az, hogy ezek a termékek nem juthatnak el a fogyasztókhoz, vagyis egy termékpálya első elemeiről – alapanyagok, takarmánynövények – lehet szó.

A cikk ezen a linken folytatódik.

(forrás: Világgazdaság Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.