Futurisztikus küllemű kamiont építettek
A Starship több mint 248%-os növekedést ért el az áruszállítás hatékonyságában.
A Shell és az AirFlow Company azzal a céllal tervezte és építette meg a Starshipet, a különlegesen hatékony kamiont, hogy megmutassa, mit lehet elérni az energiafelhasználás csökkentése terén a szállítmányozásban. A legmodernebb technológiával felszerelt tehergépkocsi 3700 km hosszú - Kaliforniától Floridáig tartó - küldetése alatt 68,9 tonnakilométer per liter teherszállítási hatékonyságot ért el, amely 2,5-ször nagyobb, mint a 27,8 tonnakilométer per literes észak-amerikai átlag.

Az alkalmazott teherszállítási hatékonyság mutató egy sokkal relevánsabb mérőszáma az energiafelhasználásnak a szállítmány A-ból B-be történő eljuttatása esetén, mivel egyidejűleg veszi figyelembe a szállítmány súlyát, illetve a mozgatáshoz felhasznált üzemanyagot. A viszonyítási alapként használt amerikai adatok valahol az ázsiai és európai átlagadatok között középen helyezkednek el.
Mi több, a 33 112 kg súlyú Starship (mely súlyból 18 098 kg volt a rakomány ) összesített átlagfogyasztása 3,8 km/l volt, ezzel szintén felülmúlva az amerikai 2,7 km/l átlagot , a legjobb fogyasztás az út alatt pedig 4,2 km/l volt. Emellett azt is kiszámolták, hogy ha mind a kétmillió amerikai kamion a Straship teherszállító hatékonyságával rendelkezne, akkor évente 229 millió tonnával kevesebb lenne a széndioxid-kibocsátás az országban.
Ezeket a méréseket egy független szervezet, az Észak-Amerikai Tanács a Hatékony Teherszállításért (NACFE) auditálta, egy fedélzeti telematikai rendszer segítségével. Az eredmények nagyon időszerűek, hiszen a globális szállítmányozási szektor régóta keresi a megoldást arra, hogyan csökkentse az üzemanyagfogyasztást a maximális rakomány mellett úgy, hogy közben csökkentik a költségeket és megfelelnek az üzemanyagfogyasztási előírásoknak.