hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

GKI: romlottak a gazdasági kilátások

A GKI konjunktúraindex dinamikus emelkedése az áprilisi mélypont után megtorpant augusztusban, a járvány okozta áprilisi zuhanásnak a felét dolgozták le a gazdasági szereplők az elmúlt négy hónapban. Augusztusban a fogyasztói várakozások kissé romlottak, az üzletiek alig változtak.

hirdetés

A GKI által, az Európai Unió támogatásával végzett felmérés szerint augusztusban a GKI konjunktúraindexe 0,8 ponttal mínusz 19,0 pontra csökkent. A fogyasztói bizalmi index augusztusban 3,7 ponttal mínusz 29,6 pontra romlott, míg az üzleti 0,1 ponttal mínusz 15,3 pontra változott júliushoz képest.

 Az üzleti szférán belül az ipari és kereskedelmi várakozások minimálisan javultak, az építőipariak és szolgáltatásiak romlottak, de jellemzően egyaránt a hibahatáron belül. Az egyes ágazatok bizalmi indexének szintje nagyon közel esik egymáshoz.

 Az ipari bizalmi index augusztusban stagnált. Júliushoz képest az elmúlt időszaki termelés és a rendelésállományok megítélése - az exportrendeléseké is - érezhetően romlott, ugyanakkor a termelési kilátásoké javult, a készleteké stagnált.

 Az építőipari várakozások júliushoz hasonlóan augusztusban sem változtak. Ezúttal a magasépítők kilátásai kissé romlottak, de a korábban pesszimistább mélyépítőkéi némileg javultak. Az előző háromhavi termeléssel és a rendelésállományokkal kapcsolatos elégedettség nem változott az előző hónaphoz képest.

 A kereskedelmi bizalmi index április óta folyamatosan emelkedik, de júliusban és augusztusban már csak minimálisan nőtt. Ezzel együtt áprilisi csökkenésének már 60 százalékát le tudta dolgozni.

 Augusztusban az eladási pozíció megítélése jelentősen javult, a rendelésállományé viszont romlott. A szolgáltatói bizalmi index áprilisi mélypont óta tartó javulása augusztusban megtört. Ezt főleg a forgalmi várakozások romlása okozta, az általános üzletmenet megítélése kicsit még javult is az előző hónaphoz képest.

 Az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandósága augusztusban júniusi szintjére csökkent. Javulás csak az építőiparban történt. Összességében ismét kissé több a létszám csökkentését, mint növelését tervező cég. A legrosszabb a helyzet az iparban, a legjobb a kereskedelmi és szolgáltató ágazatban.

 A lakosság munkanélküliségtől való félelme három hónapos javulás után augusztusban, igaz csak hibahatáron belül, de szintén romlott.

 Az áremelési törekvés a kereskedelemben és a szolgáltatásoknál kissé erősödött, az iparban és építőiparban lényegében nem változott. Csökkent a fogyasztók inflációs várakozása.  

 A magyar gazdaság jövőjének megítélése augusztusban az üzleti szférában nagyon jelentősen (a júliusi nagy javulás mértékét meghaladóan) romlott, legkevésbé az egyébként már eleve pesszimista iparban. Ugyanakkor a lakosság véleménye augusztusban jelentősen javult, négy hónap alatt áprilisi esésének 70 százalékát dolgozta le ez a mutató.

 A GKI fogyasztói bizalmi indexe áprilisi zuhanását követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, majd augusztusban kissé csökkent. A lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott véleménye júliusra az áprilisi esés kétharmadát dolgozta le, majd augusztusban a júliusi emelkedéssel közel azonos mértékben romlott.

A GKI konjunktúraindexének interaktív grafikonja a http://gki.hu/vizzu/ oldalon található.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!