hirdetés
hirdetés
hirdetés
2022. január. 28., péntek - Károly, Karola.
hirdetés

Grillpiac: új, erősödő trend Magyarországon

Míg korábban a szabadtéri főzés hazánkban szalonnasütésből és bográcsozásból állt, mára sokkal nagyobb divat a grillezés, szabadon sütögetés. A grillszezon májustól egészen augusztus-szeptemberig tart - ezekkel a hónapokkal a gyártók is számolnak, és egyre szélesedő grilltermék kínálattal szolgálják ki a keresletet. A grillezéshez használható termékek legnagyobb részét a grillhúsok (köztük a halak is) adják, de egyre jelentősebb a zöldségek és a grillsajtok hányada.

hirdetés

Erre a trendre reagáltak a termelők: a magyar piacon is megjelentek a grillezéshez használható félkész, késztermékek - mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke.

Dinamikusan fejlődik a grillpiac Magyarországon

„Bár még nem túl sokan nyúlnak a polcokon a grillkolbászokért, előre pácolt húsokért, a vevők egyre többször választják ezeket a termékeket, köszönhetően a minőségi élelmiszerek iránti érdeklődés növekedésének" – mondta el Győrffy Balázs a NAK elnöke, a Baromfi Termék Tanács, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet részvételével megtartott, grillpiacot bemutató sajtótájékoztatón.

Mit sütögetünk a grillen és miért?

A grillezések esetében még mindig a húsok a nagy kedvencek, de egyre nő a zöldségek és a grillsajtok népszerűsége is az új táplálkozási irányoknak és a kreatív gyártóknak köszönhetően. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által szervezett sajtótájékoztatón a szakmai szervezetek egyetértettek abban: az, hogy még mindig a húsoké a főszerep ezen a téren, részben az áfacsökkentéssel is magyarázható.



„Az áfa mérséklésének célja leginkább a piac tisztulása, mindamellett a sertéshús esetében egy ideig a fogyasztói árakban is láthatóvá vált. Azonban a nemzetközi, főként a német húspiaci árak növekedése, az orosz embargó okozta olcsóbb raktárkészletek kiapadása, valamint a minimálbér és a garantált bérminimum emelése után ez a vásárlói előny folyamatosan apadt. A baromfihús áfacsökkentése kapcsán is tapasztalható volt, hogy kedvezőbbek a fogyasztói árak. Nem lenne szabad azonban a nyers húsnál megállni: az intézkedést tovább kell vinni, és a feldolgozott termékekre is ki kell terjeszteni. A vásárló ugyanis jelenleg lényeges árkülönbözetet tapasztalhat, mivel azzal áll szemben, hogy az egyes termékek áfatartalma eltérő: a nyers húsokat 5 százalék, míg más húsokat 27 százalék áfa terheli” – hangsúlyozta Győrffy Balázs.

Több a hús a grillezett virsliben is

Az eseményen elhangzott: a Magyar Élelmiszerkönyv változásai  komoly előrelépést hoztak, hiszen egy éves átmeneti időszakot követően a felvágottaknak 2017 júliusától már minimum 50 százalék húst kell tartalmaznia. A párizsi és a virsli elvárt legalacsonyabb hústartalma 40 százalékról 51 százalékra emelkedett. Az intézkedés miatt a vásárlók várhatóan egyrészt régi termékkel, megszokott ízekkel találkozhatnak új néven, másrészt árváltozást tapasztalhatnak azoknál az élelmiszereknél, ahol a gyártók a hústartalom emelésével, egyúttal a receptúra átdolgozásával kívánnak megfelelni az előírásoknak és a fogyasztói igényeknek. A feldolgozott élelmiszerek minőségi változása a szigorodó élelmiszerkönyvi előírásokkal megkezdődött, amely az áfacsökkentés kiterjesztésével együttesen kedvező hatást gyakorolhat a hazai fogyasztók élelmiszer-fogyasztási szokásaira, elégedettségére.



„Arra buzdítjuk a vásárlókat, hogy főként a hazai termékeket, így például a Magyar Termék, vagy a Kiváló Minőségű Sertéshús címkével jelzett árukat keressék a polcokon, mert így képesek arra, hogy a magyar feldolgozókat és gazdákat támogassák választásukkal, ezáltal megőrizve és segítve a hazai termelést és feldolgozást”
– húzta alá a NAK elnöke.

Már nem csak karácsonykor fogy a hal

 „Idén a ponty, a harcsa és a keszegfélék a legnépszerűbbek. A grillszezonban értékesítik az éves - mintegy 15 milliárd forintot kitevő – halpiaci termékek egyharmadát, közel 2 kilogramm halat fejenként” – mondta el kérdésünkre az eseményen Dr. Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet elnöke, aki  felhívta a figyelmet arra is, hogy 2018. január 1-től a halak is 5 százalékos áfakulcs alá kerülnek. Ezt az eredményt az elnök a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával közösen elért sikerként értékelte.

„A 2013-ban létrehozott Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy ismert a vásárlók körében, ezeket ma már tudatosan keresik is, döntően a tarja és a zsírosabb húsok kedveltebbek a grillezők körében. Ezek kívül a kolbászféleségek keresettsége is növekvő tendenciát mutat” - Konkoly József, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke.

A grillezős délutánok kedvence: a sajt
 
„Rendkívül dinamikusan növekszik a sajtszegmens, hiszen mind a lágy, mind a kemény sajtok könnyen grillezhetőek” – számolt be a piaci tapasztalatokról Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Az áruházláncokban ma már rendkívül széles választékban kaphatóak a grillezhető sajtok, azonban a kézműves, kisebb volumenben előállított, különlegesebb termékek is kiválóan alkalmasak grillezésre – hívta fel a figyelmet a szakember.

A „bontott csirke” a múlté: a kedvenc a sütésre előkészített hús
 
Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója rámutatott: a baromfihús belföldi forgalmának 2-3 százalékát teszik ki a grilltermékek, amely arány az áfacsökkentéssel és a jogszabályi környezet átalakításával akár duplájára is növelhető. Grillezéshez jellemzően sütésre előkészített termékeket választanak szívesen a fogyasztók, amelyeknek szinte mindegyike biztosan hazai előállítású termék. A szakember tapasztalata szerint az áruházláncok kifejezetten nyitottak az előkészített, kényelmi termékek választékának bővítésére, így várhatóan a piac bővülése lehet számítani. 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Milyen újdonságokat tartogatnak a HR- szolgáltatók 2022-re?

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!