hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 26., hétfő - Dömötör.
hirdetés

Étrend

Halfogyasztás: nagy a szülők felelőssége

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének felmérése szerint a hazai lakosság nagy része még mindig a szüleitől átvett vagy tanult étkezési szokásokat követi.

hirdetés

A magyarok nagy része még mindig a szüleitől átvett vagy tanult étkezési szokásokat követi, azonban 89%-uk már a közösségi médiából és az internetről tájékozódik az egészséges táplálkozásról – derül ki a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) felméréséből. A Hamé Kft. felkérésére készített kutatás a hazai halfogyasztást térképezte fel. Rávilágított arra, hogy tisztában vagyunk ennek előnyeivel és a szervezetre gyakorolt pozitív hatásaival, hiszen 10-ből 9 ember jelenlegi étrendje is tartalmaz halat, ugyanakkor csupán 22%-uk fogyaszt hetente többször ilyen típusú ételt. A válaszadók 40%-a ha teheti, friss halat választ, közel egyharmaduk pedig a hőkezelt halkészítményeket, a halkonzerveket és halpástétomokat részesíti előnyben.

Bár hazánkban növekvő tendenciát mutat az egészségtudatosság, a több mint 1 100 fő megkérdezésével készült kutatás eredménye is megerősítette, hogy nem árt felhívni a figyelmet az egészségtudatos életmód, és annak részeként, a halfogyasztás előnyeire.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók az egészséges életmódról nem csupán az internetről és közösségi médiából tájékozódnak, hanem a szakemberek, a dietetikusok tanácsait is elfogadják. A halfogyasztási szokások kialakulásában azonban a családnak vitathatatlanul fontos szerepe van. A válaszadók 85%-a ugyanis már kisgyermekként, 10 éves kora előtt fogyasztott halat. Az pedig, hogy a későbbiekben mennyi halat tartalmaz majd étrendjük, nagyban függ attól, hogy a szülők milyen sűrűn és milyen típusú halat, halkészítményt iktattak be mindennapjaikba. A leggyakrabban rántott formában fogyasztanak halat a megkérdezettek, ugyanakkor minden ötödik ember a halkrémet és a pástétomot részesíti előnyben. A válaszokból az is kiderült, hogy a halfogyasztási szokások majdnem minden második embernél hasonlóan alakultak az elmúlt években, azonban 43%-uk több halat fogyaszt, mint 5 vagy éppen 1 évvel ezelőtt.

„Örömmel tettünk eleget a Hamé felkérésének, hogy felmérjük a hazai halfogyasztási szokásokat. Azt már korábbi adatokból is tudtuk, hogy sokkal kevesebb halat eszünk, mint kéne – mondta Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke. – Az általunk kidolgozott hazai táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR szerint hetente legalább egyszer halnak kéne a tányérunkra kerülnie, ehhez képest most számszerűen is bebizonyosodott, hogy csak a lakosság 22%-nál, kevesebb mint egynegyedénél valósul ez meg. Pedig a halnak rendkívül előnyös táplálkozás-élettani hatásai vannak, sokat kell még tennünk tehát azért, hogy a karácsonyi rántott halon, halászlén és esetleg a strandon elfogyasztott hekken kívül többféle és egészségesebben elkészített halétel is rendszeresen szerepeljen az étrendünkben.”

A kutatásban nem csupán a halfogyasztási szokásokra tértek ki, de a halkészítmények felhasználására is. Ebből kiderült, hogy a válaszadók közel háromnegyede tisztában van azzal, hogy a halban található szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat akár halpástétommal is be tudják vinni a szervezetbe. A halkészítmények vásárlásával kapcsolatban körvonalazódott, hogy az egyik legfontosabb érv az íz mellett egy halpástétom kiválasztása esetén a minőség, ez a válaszadók több mint felének elsődleges szempont volt. Csak ezután jött az ár, közel 22%-kal és a termékek eredete, származása, amely a kitöltők közel 13%-ának a legmeghatározóbb tényező a vásárlás során. A megkérdezettek számára az átláthatóság is nagyon fontos, az összetevők ismerete ugyanis nagyban befolyásolja fogyasztói döntésüket.

„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk a figyelmet a halfogyasztás fontosságára, hiszen mi magyarok kevés halat eszünk. A magasabb fogyasztásnak több gátja is van. A fő ok az, hogy amennyiben a hal íze nincsen már gyermekkorban megszerettetve, és bevezetve, akkor később nehéz már azt racionális alapon megszeretni. Ha már megvan az íz szeretete, akkor is nehézséget jelenthet a beszerzés és elkészítés. A mindennapi rohanásban jó minőségű halat vásárolni, és elkészíteni, amelyhez olyan tudás és tapasztalat szükséges, amit nem hoztunk az előttünk járó generációtól mind-mind idő … ebből pedig kevés van.” – mondta Kovács Gábor, a Hamé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!