hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

Halfogyasztásban hátul kullogunk

Egészéges és tele van hasznos tápanyagokkal: a halfogyasztás számos pozitív élettani hatással bír, azonban a hazai táplálkozási szokások között kevésbé jelenik meg a hal. Ugyan tízből hét netezőnél minden évben hal az ünnepi menü, de csupán tizedük fogyasztja hetente, harmaduk pedig havonta. Ugyanakkor tisztában vagyunk az előnyeivel: 60% egészségesnek tartja, egyharmaduk pedig a változatos étrendre való törekvés miatt tudatosan választ halételeket. Az eNET friss kutatása a halfogyasztási szokásokat vizsgálta.

hirdetés

Tízből kilenc internetezőnél kerül hal az asztalra
Az Európai Unió 2017-es adatai alapján a halfogyasztás mennyiségét tekintve Magyarország nem tartozik az élen járó országok közé: az egy főre jutó éves hal fogyasztási mennyisége átlagosan 6 kiló, míg az EU átlag 24 kilót jelent. A táplálkozási szokásokat jelentősen befolyásolja a földrajzi elhelyezkedés is (a tengerparttal rendelkező tagországokban például jóval nagyobb halfogyasztási kultúra jelenik meg), viszont – Közép-Európa legnagyobb tavával rendelkezve – idehaza is kedvező feltételei vannak az édesvízi haltermelésnek. A kereslet növelése érdekében az utóbbi időben több intézkedés is történt (például a magyar fogyasztók árérzékenysége végett a halhús általános forgalmi adója 27 százalékról 5 százalékra csökkent). De vajon milyenek a jelenlegi halfogyasztási szokások idehaza?

Az eNET 2020 januárjában, a felnőtt magyar internetezők körében végzett kutatása alapján tízből kilencen fogyasztanak valamilyen rendszerességgel halat, azaz körülbelül 5,4 millióan. A halfogyasztás a karácsonyi időszak alatt a legjelentősebb, de ettől függetlenül is, az internetezők harmada legalább havonta eszik halat. 21%-uk negyedévente, 12%-uk pedig hetente „él a lehetőséggel”.  

 
A fogyasztott hal típusát tekintve a legkedveltebb a (közép-európai országokban őshonos és népszerűségnek örvendő) ponty, valamint a balatoni strandokon igen kelendő tengeri hal, a hekk. A harmadik legtöbbek által fogyasztott halfajta a tonhal (45%), de tízből négy netező halfogyasztó eszik harcsát, harmaduk lazacot.

Miért jó, ha több halat eszünk?
A halfogyasztás számos pozitív élettani hatással bír, mivel a hal sok ásványi anyagot és vitamint, valamint omega-3 zsírsavat tartalmaz, amivel a netező halfogyasztók is tisztában vannak: 60%-uk azért fogyasztja, mert egészséges, valamivel többen, mint akik finomnak gondolják (56%). Körülbelül egyharmaduk tudatosan törekszik a változatos étrendre a halfogyasztással.

A halat nem fogyasztók esetében kevésbé jelenik meg az ételérzékenység és a vegetáriánus/vegán étrend, leginkább csupán azért nem eszik, mert egyszerűen nem szeretik (82%).

Az ünnepi menü: hal!

Karácsonykor a netezőknél szinte mindenkinél hal az (egyik) ünnepi menü: 79%-uk eszik halat karácsonykor, 70%-uknál ez az állandó ünnepi fogás.  A legnépszerűbb karácsonyi halétel több mint felük esetében a hagyományosnak számító halászlé, valamint a rántott hal. A hal elkészítési lehetőségeinek sokszínűségét mutatja, hogy bár kisebb arányban, de karácsonykor olyan halételek is a menü részét képezik, mint a roston sült, a grillezett és a füstölt hal, de egyesek asztalán még a sushi is megjelenik.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!