hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 07., vasárnap - Tamás.
hirdetés

Maszktagadás

Harcot vívnak a boltosok a maszktagadókkal

A boltok tulajdonosai félnek, hogy a maszkot helytelenül vagy nem viselő vásárlók miatt zárják be az üzletüket, ráadásul sokan többszörös felszólításra sem hajlandók betartani a szabályokat – írta a Magyar Nemzet.

hirdetés

Miközben Olaszországban újra elkezdték felhalmozni a tartós élelmiszereket, itthon higgadtak a vásárlók – a kereskedők viszont egyre kevésbé. Naponta zajlanak a szigorú, bírsággal járó ellenőrzések, ám a kitartó „maszktagadók” miatt attól tartanak a boltosok, hogy most már elsőre az üzlet bezárásához vezethet a jogsértés. Az üzletekben immár civilbe öltözött rendőrök is figyelik a vevőket – tudta meg a Magyar Nemzet.

Tartja a szavát a kormány: naponta érkeznek a rendőrségi jelentések a védekezési szabályok betartását, azon belül például a maszkviselési kötelezettséget ellenőrző szigorított akciókról, ami bolti körökben máris felborzolta a kedélyeket. A hétfő óta nagyobb kockázattal járó helyzetekre ugyan igyekeztek felkészülni a kereskedők, mégis aggódnak, mert hiába az alkalmazottak fegyelme, ha még mindig gyakoriak az olyan esetek, amikor a maszktagadó vevők miatt rendőri segítséget kell kérni.

Vállalkozók jelezték:

a nemritkán szóváltásig fajuló konfliktusok mindennaposak a kisebb, lakótelepi élelmiszerüzletek, pékségek, családi vállalkozásban működtetett vegyesboltok, trafikok környékén. Emiatt például akad olyan dohánybolt az egyik peremkerületben, ahol szeptember óta szüneteltetik az alkoholos italok árusítását, mert az gyakran tovább élezte a maszkviselés miatti vitás helyzeteket.

Több kerületben érdeklődött a Magyar Nemzet munkatársa, és kiderült: javarészt még működnek a régen bejáratott, egymás közötti „jelzőrendszerek”, amikor a hatósági razziák híre az első ellenőrzött üzletből hamarabb elért a környékbeli vállalkozókhoz, mint az ellenőrök.
A kötelező maszkviselés miatt azonban sokszor szokatlan esetek tapasztalhatók.

Például sok helyütt megfigyelhető, hogy

a vírustagadók felveszik ugyan a maszkot, amíg bejutnak a boltba, ám néhány méterrel arrébb, a sorok között már leveszik, vagy az állukon hordva tartják arra az esetre, ha a kereskedő hívására megjelenne a rendőr. A boltosok közül sokakat a figyelmeztetési kötelezettségük miatt rájuk zúduló szitkok, fenyegetések zavarnak, illetve alapvetően amiatt feszültek, hogy átlagban öt vevőből egy még mindig besétál maszk nélkül, ami az eladók számára sorozatos konfliktusokkal jár.

Azonban nem árt figyelembe venniük a maszkelleneseknek, akik a védőeszköz nélkül mások egészségét is veszélyeztetik: közel sem biztos, hogy az üzlet eladóterében ki tudják játszani a beosztottakat vagy akár a biztonsági őrt, ugyanis a vásárlók között immár civil ruhás rendőrök is megfordulnak országszerte a kereskedelmi egységekben.

A civil ruhás hatósági személyek ilyenkor is szolgálatot teljesítenek, vagyis ha a bolti jelenet közben érik tetten a renitens vevőt, menthetetlen lesz az ügye.

Szervezett rendszerben

„Az áruházakra van rálátásunk, ott valóban szigorodtak az ellenőrzések november 2-ától, amire a láncok az előzetes bejelentések alapján több lépéssel felkészültek. Például újabban megerősítették a maszkviselés ellenőrzésével járó feladatköröket, és már több alkalmazott figyeli mindenütt, hogy a vásárlók betartják-e a szabályokat.

„Van olyan üzlet, ahol minden jelen lévő dolgozónak feladata figyelmeztetni a vásárlókat, és van, ahol a napi beosztás szerint csak néhányan felelősek ezért” – mondta megkeresésükre Vámos György.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára felidézte: szeptember óta háromlépcsős rendszer szerint zajlott a maszkellenőrzés, vagyis először csak figyelmeztettek a rendőrök, a második esetben következhetett a bírság a jegyzőtől, és csak az ismételt mulasztás megállapításakor jöhetett szóba az üzlet bezárása. A sorrendiség megszűnése kétségtelenül nagyobb felelősséget ró a kereskedőkre.

Semmi pánik

A főtitkár kitért arra is, hogy a nagyobb élelmiszer-áruházakban semmi jelét nem látják a tavasszal tapasztalt pánikvásárlásnak.

Viszont, mint mondta, az megfigyelhető, hogy sokan maradtak óvatosak az első hullám után, és például ritkábban, kisebb létszámban járnak vásárolni – ekkor több mindent szereznek be egyszerre, ami esetenként látványos lehet, de nem meghatározó. – A fertőtlenítő- és tisztítószerekből ugyanakkor azóta is több fogy, mint a vírus előtti időkben – jegyezte meg Vámos György.

(forrás: Store Insider, 888.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!