hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 29., csütörtök - Márta, Flóra.
hirdetés

Hol kell felzászlózni a termékeket?

A kicsi húsboltoknak nem kell zászlózniuk, a kicsi zöldségesnek viszont igen – tájékoztat a blokkk.com. A húsboltban minden húst  származási országonként zászlózni kell, a zöldségesben csak a magyar árut.

hirdetés

38 ezer élelmiszerbolt működik manapság a legutóbbi statisztika szerint Magyarországon, közülük szélesebb választékkal a nagyobbak az úgynevezett élelmiszer vegyes néven futnak, számuk 19 ezer felett mozog. Átlagos alapterületük 198 négyzetméter. A szakboltok száma közelíti 19 ezret, ezek jellemzően kisebb boltok. A zászlós szabállyal érintett húsboltok száma 3155, átlagos alapterületük 53 négyzetméter, a zöldség-gyümölcsösök száma 4680 volt 2019 végén, 34 négyzetméter alapterülettel.

Az agrárkormányzat, az agrárgazdasági kamara és a különféle szakmai szervezetek szakadatlanul a magyar élelmiszerek vásárlását szorgalmazzák. Nagy baj lenne, ha ezt nem így tennék, ez a józan piaci érdek. A pult másik oldalán álló vásárló sok szempont (például az ár) alapján hozza meg a döntéseit, tehát indokolt olyan eszközöket alkalmazni, amelyek a figyelmét felhívják a hazai termékekre.

Zászlót, de hogyan: a húsboltban minden ország zászlaja kell, de csak a nagyokban 

Van egy rendelet (a 36/2014. számú FM rendelet) az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásról, ami előírja, mi az, amiről a vásárlót a boltban tájékoztatni kell, vagy a termék csomagolásán, vagy valamilyen módon kiírva. De írásban, mindenképpen.

Ez a rendelet már 2019. január 15. óta kötelezi a hentespultban kínált (tehát nem előrecsomagolt) sertéshús esetében a származási ország, vagy eredete helyének feltüntetését. Ez most annyiban változik július 15-től, hogy a termékkör kibővül a juh-, kecske- és baromfihússal. Így ezt feliratozással minden boltban, kicsiben és nagyban is meg kell tenni.

A rendelet még a betűnagyságot is előírja, de azt is, hogy a szöveges információt sötét színnel, világos háttéren kell feltüntetni. Tehát például egy sötét táblára fehér krétával kiírni már nem szabályos.

És akkor a húsos zászlórend. A 200 négyzetmétert meghaladó bruttó alapterületű bolt esetében a származási ország zászlóját is fel kell tüntetni, meghatározott méretben (ez a származási hely esetén legalább 50 mm ´ 30 mm, az állattartás helye és vágás helye együttes jelölése esetén legalább 40 mm ´ 25 mm).

Forrás: 123rf

Tehát bármilyen országból jött a hús, a származási ország nemzeti színű zászlaját ki kell rakni. Ez nyilván a kisebb húsboltok, a szakboltok zömét a kisebb alapterület miatt nem érinti, a nagyobb élelmiszeráruházak közül is csak azt értelemszerűen, ahol van hentespult.

A származási ország egyébként vagy a származási hely, vagy az állattartás és a vágás helye.

Más a zászlós rend a zöldséges boltban: mindenütt kell a zászló, de csak a magyar

A boltban válogatható, vagy kérhető (nem előrecsomagolt) gyümölcs és zöldség esetében július 15-től a húsfélékhez hasonlóan fel kell tüntetni a származási országot, annak nevét kiírva. Ebben nincs kivétel, tehát még a piacokon, vagy éppen a termelői piacokon is (itt nyilván könnyebb a helyzet, de hát a rendelet nem tesz kivételt). 

A húsféleségektől eltérően ugyanakkor alapterülettől függetlenül egyrészt minden zöldség-gyümölcsboltban és a piacokon is kell zászló (a zászlózás esetében viszont már kivétel a termelői piac), de milyen is.

És a másik lényeges eltérés, hogy csak a magyar termékek esetében kell a zászlós jelölés, a banán, vagy bármilyen más határokon túlról érkezett zöldség-gyümölcs esetében már nem.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.