hirdetés
hirdetés

Így eszünk holnap

A technológia, a kényelem, és a perszonalizáció jellemzi majd a jövőben az élelmiszerfogyasztást, legalábbis ezeket a trendeket látják a legkiemelkedőbbnek az amerikai Forbes magazin által megkérdezett iparági szakemberek.

hirdetés

 

A neves magazin cikkében négy, a leginnovatívabb területeken dolgozó élelmiszeripari szereplő szólalt meg, és árulta el, mire számít az elkövetkező évtizedekben. Ran Peled a CommonSense Robotics, Bruce Schroder a Moe’s Southwest Grill, Elana Karp a Plated, Christine Marcus pedig az Alchemista nevében beszélt a lapnak vízióiról.

1. Ha eszükbe jut, rendelnek

A fogyasztók a jövőben másként fognak enni, élelmiszert vásárolni, a változások legfőbb motorja pedig a rohamléptekkel fejlődő technológia lesz. Az online kereskedelem ezen a téren is előretör, és ezzel várhatóan a bevásárlás sokkal esetlegesebb, spontánabb időtöltés lesz, szemben a mai programszerű hétvégi nagybevásárlással. Az online élelmiszerbeszerzés sem arról szól majd, hogy egy füst alatt mindent megrendelnek a fogyasztók, a technológia kezessé és mindennapossá válásával az egyes vásárlások is kisebb értékűek, ám sokkal gyakoribbak lesznek. Egy 2018-as felmérés szerint a válaszadók valamivel több mint 50 százaléka állította, hogy előnyben részesítené a heti többszöri, kisebb megrendelést, mint a hetente egyszeri nagybevásárlást – véli Ran Peled, a CommonSense Robotics marketing-alelnöke. Az online élelmiszerkereskedelemre szakosodott technológiai cég szakembere a spontaneitásra hívta fel a figyelmet: egy felmérés szerint a fogyasztók 85 százaléka még néhány órával a vacsora előtt sem tudja, hogy mit fog enni, ezért várhatóan nem sokkal vacsoraidő előtt rendelnek majd ételeket.

2. Érezni akarják, hogy az övék

Technológiai fejlődés ide, kényelemre törekvés oda, a vásárlók továbbra is személyes élményt akarnak – akár vásárolnak, akár főznek. „Az élelmiszer személyes dolog minden értelemben, és várhatóan a jövőben ez még inkább így lesz” - mondta el a lapnak Elana Karp. Az ételkiszállító Plated társalapítója és vezető séfje szerint a fogyasztók ezért egyre inkább elfordulnak az egyentermékektől, és megkövetelik a személyre szabható variációkat. Bruce Schroder, a gyorsétterem Moe’s Southwest Grill elnöke szerint pedig ehhez az iparági szereplőknek is alkalmazkodniuk kell, és ha nem akarnak lemaradni, követniük kell a folyton változó diétás igényeket is.

3. Könnyen, gyorsan, biztos sikerrel

A megkérdezettek szerint a kényelem nem csak a beszerzést jellemzi majd, hanem az ételek elkészítését is, a kényelmi ételekre tehát továbbra is nagy jövő vár. Akár okostelefonon rendel az ember vacsorát, akár egy munkáltató szerzi be az ételt több száz alkalmazottjának, az időtényező továbbra is fontos marad. Az emberek elfoglaltak, ezért egyszerűsíteni és modernizálni szeretnék a mindennapi teendőiket – mondta el a lapnak Christine Marcus, a közétkeztetéssel foglalkozó Alchemista társalapítója és ügyvezetője. Fontos ugyanakkor, hogy bár a vásárlók kényelmes, gyors és nem túl drága élelmiszert akarnak, nem akarnak lemondani a finom ízekről és egyre inkább kerülik az egészségtelen összetevőket is. A gyártóknak tehát nagyon kreatívnak kell lenniük, hogy mindennek megfeleljenek.

 

Molnár Barna
a szerző cikkei

(forrás: Store Insider magazin 2019/2.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél