hirdetés
hirdetés

Így talált utat a magyar boltokhoz a Costa Coffee

A koronavírus járvány sok mindent átértékelt, sok mindent megváltoztatott. Kesztyűt, maszkot kezdtünk hordani, virológia szakemberekké váltunk, hiánycikk lett a liszt és főleg az élesztő. Minden megváltozott, aggódva lestük a híreket és áttértünk a szociális távolságtartásra. Az éttermek, vendéglők bezártak, sokak számára a munkavégzés elsődleges helyszíne a nappali, vagy jobb esetben a dolgozó lett. A munkahelyi kávézások jobbára elmaradtak, legfeljebb online lehetett a kollégákkal elkortyolni egy feketét, vagy egy lattét – a zoombárban.

hirdetés

Az üzleti szereplőknek újra kellett írniuk a terveiket, új rutinokat kellet elsajátítaniuk, alkalmazkodva a kialakult helyzethez. Így történt ez a Coca-Cola Magyarországnál is, ahol a vállalat elsődleges prioritása a munkatársak egészségének és munkahelyének megőrzése lett, miközben mintegy 165 millió forintnyi értékű támogatást nyújtottak egészségügyi intézményeknek, segélyszervezeteknek és rajtuk keresztül a rászorulóknak.

A vállalat áprilisban átadta reklámfelületeit és közösségi csatornáit a Vöröskeresztnek, májusban pedig öt területi képviselő önkéntes alapon, fizikailag is a szervezet munkáját segítette. A helyzet enyhülése a nagyvállalati körben azt is jelentette, hogy a cégek a már megalkotott stratégiáikat vették ismét elő, annak mentén tervezték kisebb nagyobb mértékben újra a piaci szerepeiket. Ez igaz az üzleti és a társadalmi felelősségvállalási tevékenységre egyaránt. A cél a normál üzemmódba való visszatérés.

A május végi nyitással együtt az önkéntesek visszatértek megszokott munkájukhoz, a vállalat pedig megkezdte a kivételes minőségű Costa őrölt, pörkölt és szemes csomagolt kávéinak bevezetését a magyar piacra

A Costát 1971-ben, egy olasz testvárpár, Bruno és Sergio Costa alapította Londonban. A márka állandó minőséget képvisel és a fenntarthatóságra törekszik. A Costa minden kávéja tanúsított forrásból származik, csak Rainforest Alliance (RFA) minősítéssel rendelkező kávébabot vásárol, mivel kiemelten fontos a számára a környezet, a földeken dolgozók és a helyi közösségek jogainak védelme.

2019-ben a Costát 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a The Coca-Cola Company, majd májusban több piacán, köztük Magyarországon is jelenlévő palackozó partnere kezdte meg az európai bevezetést. A 28 piacot felölelő Coca-Cola HBC becslései szerint a kávé éves szinten 56 milliárd eurós piacot jelent.

A Costa Magyarországon az elsők között jelent meg a boltokban, s mint Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta:

- A vállalat nagyon várta már ezt a pillanatot, hiszen nagyszerű lehetőség számunkra a Costa Coffee bevezetése. Ezzel a lépéssel valódi értéket teremtünk vevőpartnereink és saját magunk számára is. Azzal, hogy egy olyan erős márka, mint a Costa Coffee a portfóliónk részévé válik, lehetőségünk nyílik még több fogyasztási alkalommal italt kínálni fogyasztóinknak, valamint még szorosabbra fűzhetjük együttműködésünket vevőpartnereinkkel minden értékesítési csatornán. Jól felépített infrastruktúrával, folyamatokkal, tapasztalattal és tudással rendelkezünk a kávé kategóriában, vagyis minden adott ahhoz, hogy élni tudjunk az előttünk álló nagyszerű lehetőséggel.

 - A márka bevezetésével kiemelt célunk, hogy a Costát a legszerethetőbb kávémárkává tegyük Magyarországon. Több csatornán, több ügyféllel együttműködve még több fogyasztót fogunk elérni és még több emberrel oszthatjuk meg a minőségi kávé szeretetét. Nagy örömmel várjuk a magyarországi indulást, hogy itthon is inspirálhassuk az embereket a minőségi kávé szeretetére. – tette hozzá Szeles Dóra, a vállalat kávéfejlesztési vezetője.

A járvány megjelenésével azonban a fogyasztói szokások is átalakultak: a kávézókban és éttermekben felszolgált italok helyett a biztonságosabb, otthoni kávéfogyasztás került előtérbe. A vállalat mindezek ellenére május végén elindította a márka hazai bevezetését, és jelenleg is nagy erőkkel dolgozik azon, hogy széleskörű disztribúciót építsen ki, és ezáltal minél több üzleten elérhetővé váljon a Costa kávé.

A vállalat úgy számol, hogy az első években a volumen és árbevétel valamivel több, mint két harmada jön majd a kiskereskedelemből, a fennmaradó bő 30 százalék pedig a lassan erőre kapó vendéglátásszektorból, illetve a munkahelyek újraéledésével a vállalati környezetbe tervezett megoldásokból és szolgáltatásokból fog származni.

A Costa magyarországi piacra vezetésével a vállalat tovább halad a teljeskörű italgyártó vállalat víziójának megvalósításában, hiszen további élethelyzetekben, újabb fogyasztói igények felmerülésekor kínál minőségi terméket a fogyasztóinak.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél