hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 23., hétfő - Kelemen, Klementina.
hirdetés

Ismeretlen tettesek tönkretették a METRO adventi kampányát? Nem. Vírusmarketing! (Frissített!)

A METRO "mélyen megdöbbent és felháborodott"

Péntekre virradóra ismeretlen tettesek feltörték a METRO Kereskedelmi Kft. karácsonyi ajánlatait tartalmazó Adventi Naptárat, ezzel a nagykereskedés teljes karácsonyi kampányát leleplezték. Az Élelmiszer szerint egy ügyes vírusmarketing-kampányról volt szó..., és így is lett!

hirdetés

Biztonsági kamera - Metro advent"A METRO igazgatósága mély megdöbbenését és felháborodását fejezi ki, amiért ismeretlen behatolók november 24-én éjjel tönkretették a budaörsi METRO áruház előtt felállított adventi kalendáriumot, és ezzel leleplezték a nagykereskedés karácsonyi kampányának összes akcióját.

A napi ajánlatokat a vállalat az eredeti tervek szerint napról napra fedte volna fel.

„Rengeteg ember örömét és adventi várakozását tették ma reggelre tönkre az elkövetők. A METRO vezetősége mindenkit biztosít arról, hogy a sajnálatos események dacára az üzletlánc háborítatlanul készül tovább az adventi hetek méltó megünneplésére” – mondta Juhász Attila, a METRO branding vezetője" - áll a METRO közleményében.

Van egy sejtésem, és ezt képtelen vagyok magamban tartani. Mégpedig az, hogy itt egy ötletes vírusmarketing-kampánnyal állunk szemben. Ki kapja fel manapság a fejét egy akciódömpingre, mégha az adventi is? Kutya se, csupa dunarekesztés. Be kell hát vetni olyan, az adott szegmensben még (lehetőleg és viszonylag) szűz marketingeszközt/eszközöket, ahonnan nem várnak „támadást” a célkeresztben lévők. Felvethető a kérdés: netán új marketingszelek fújnak a kereskedelmi piacon? Ki várna például vírusmarketing-kampányt a METRO-tól, avagy ki számított arra, hogy a kiskereskedelmi láncok közül – a teljesség igénye nélkül – a puszta árkommunikáció helyett meglepő ötletekkel áll elő „bazinagy-mikrofonos", poénos szpotsorozatával az ALDI, netán arra, hogy a  sorra új – és kreatív! – csavarokkal dolgozó, „Jó döntés” kampányával jelentkezik a SPAR.

Visszatérve a METRO feltételezésem szerint, ami azóta beigazolódott, vírusmarketing ötletére: remek, ám néhány apró kekeckedést engedjenek meg az alkotók, olyan momentumokról, amelyek némileg csorbát ütnek az életszerűségen. A „biztonsági kamerák” felvételén látszik, hogy a „gonosztevők” úgy hatolnak be éjnek évadján a METRO területére, mint „kés a vajba”. Ne már! Ha ilyen lenne a cég biztonsági szolgálata, már az alapkőnek is csak hűlt helyét rögzítették volna a már rég ellopott kamerák. A másik: jönnek az ünneprontók, kinyitogatják az adventi ablakocskákat, meg se nézik mi van benne, el se lopják, elszelelnek, egyáltalán, mit akartak ezek itt? A harmadik: sötét ékszaka, senki se látja, amikor kinyitják az a meglepetéseket rejtő ablakokat. Nem lehetett volna reggelig becsukni őket? De mindez csak később jut az ember eszébe, és ekkor már benne van az akciós bogár a fülében…Ügyes! Szép adventet METRO!

Utóirat: Juhász Attila, a METRO branding vezetője megerősítette az Élelmiszer Online gyanúját, valóban vírusmarketing-kampányról volt szó. A nagykereskedelmi lánc adventi kampánya hétfőn megkezdődött.



Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!