hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

Iszunk mi rendesen?

Ellentmondásos a magyar fogyasztók és az ajánlott napi folyadékbevitel viszonya. Bár a megkérdezettek közel kétharmada odafigyel napi folyadékfogyasztására, felük pedig tisztában van az ajánlott folyadékbeviteli mennyiségekkel, a mindennapok során a többség a szükségesnél kevesebbet iszik.

hirdetés

A magyar fogyasztók többsége, tízből hat felnőtt - saját megítélése szerint - odafigyel a napi folyadékbevitelére és csupán a válaszadók tizede nem törődik ezzel. E téren a nemek között nincs különbség, ám az életkor előrehaladtával nő a tudatosság, ami ráadásul a településmérettel is összefüggésben van. Ez azt jelenti, hogy míg az 50 éven felüliek 65 százaléka figyel oda a folyadékfogyasztására, addig a 18-29 éves korosztályban, valamint a községekben és falvakban kisebbségben van a tudatosak tábora – egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el.



A felmérésből világossá vált az is, hogy milyen praktikákat vetnek be a legtöbben azért, hogy elegendő mennyiségű folyadékot fogyasszanak. A folyadékbevitelre figyelők közel fele mindig hord magánál valamilyen innivalót, vagy kiteszi azt szem elé, a válaszadók több mint harmada pedig munkahelyére (is) visz magával innivalót.

Minden második megkérdezett ismeri helyesen a szinte már unalomig ismételt ajánlott folyadékbeviteli mennyiséget, vagyis azt, hogy a felnőtt nőknek átlagos fizikai aktivitás esetén napi 2, a férfiaknak pedig 2,5 liter vizet kell fogyasztaniuk . Nemek szerinti bontásban e téren a nők bizonyultak tájékozottabbnak.

A többség mégis kevesebbet iszik az ajánlottnál: összességében átlagosan napi kb. 2 liter folyadékot fogyasztanak a megkérdezettek; a férfiak 2,2, a nők 1,8 litert. A válaszadó nők fele, a férfiak negyede ráadásul legfeljebb 1,5 litert iszik naponta. Mindezzel összhangban van a megkérdezettek folyadékbevitelének saját megítélése is: a válaszadók fele véli úgy, hogy a szükségesnél kevesebb folyadékot fogyaszt. „Bár a hűvösebb hónapokban kevésbé érezhetjük szomjasnak magunkat, ne hagyjuk magunkat becsapni és ilyenkor is ugyanúgy figyeljünk a folyadékfogyasztásra, mint nyáron” – tanácsolja Szűcs Zsuzsanna dietetikus.



A szükségesnél kisebb folyadékfogyasztás részben azzal magyarázható, hogy nem tartjuk számon a bevitt mennyiséget. Tízből mindössze csak egy ember számolja, hogy mennyit iszik, okostelefonos alkalmazás segítségével pedig csak a válaszadók 1%-a próbálja követni folyadékfogyasztását. „Bonyolult méricskélés helyett elég annyit megjegyezni, hogy naponta 8 pohár folyadék elfogyasztása javasolt” - mondja Szűcs Zsuzsanna. „Ebből a mennyiségből legalább 5 pohár legyen víz, a maradék hármon osztozhatnak az egyéb innivalók, például a teák, gyümölcslevek, tejes vagy növényi alapú italok és alkalmanként az üdítők.”

A folyadékbevitel során az ételeinknek is fontos szerep jut, és ez viszonylag közismert is. A válaszadók több mint kétharmada tudja, hogy a szervezetünkbe kerülő víz mintegy 70%-át italokból, 30%-át ételekből szerezzük. A fővárosban élők és a felsőfokú végzettségűek vannak leginkább tisztában ezzel, viszont nincs érdemi különbség a nők és férfiak vélekedése között. „Számos étel járulhat hozzá a napi folyadékbevitelünkhöz, ebből a szempontból a leveseken túl a mártások, főzelékek, továbbá a zöldségfélék és a gyümölcsök fogyasztása emelhető ki” – teszi hozzá Szűcs Zsuzsanna.

A tudatos élelmiszerfogyasztással kapcsolatban a fogyasztók hiteles és hasznos információkat találhatnak az Okoscimke.hu oldalon, illetve a Coca-Cola Journey cikkeiben.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!