hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Gazdaság

Járvány előtti szinten a nagyvállalatok várakozásai

A legújabb K&H nagyvállalati növekedési index kutatás szerint tovább nőtt a cégek optimizmusa a második negyedévben és hat pontra emelkedett a mutató értéke. Ilyen magasan utoljára a vírus berobbanása előtt, több mint egy éve volt. A fellendülés annak köszönhető, hogy a vállalatok sokkal pozitívabban látják a hazai gazdasági kilátásokat.

hirdetés

Folytatódott az előző negyedévben kezdődő tendencia és 3 ponttal nőtt a K&H nagyvállalati növekedési index. A 2 milliárd forint feletti árbevételű, nem állami magyarországi cégek egyéves várakozásait mérő mutató így jelenleg 6 ponton áll. Ilyen magasan több mint egy éve, 2020 első negyedéve óta nem volt az index.

Kilőttek a makrogazdasági várakozások

„A nagyvállalatok kedvező várakozásai annak tudhatók be, hogy a pandémia idején bezuhanó, a magyar gazdaságra vonatkozó kilátások jelentősen javultak. A makrogazdasági részindex értéke ugyanis korábban soha nem látott mértékben, 21 ponttal nőtt, ennél magasabban utoljára 2018 első negyedévében volt” – tájékoztatott Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. „Ennek ellenére az érték még mindig minimálisan a negatív tartományban, -1 ponton van, de az eddigi, erősen borúlátó várakozásokon túl vagyunk. A teljes index növekedését eközben ellensúlyozta, hogy a vállalatvezetők optimizmusa kissé mérséklődött saját cégük kilátásai tekintetében az előző negyedévhez képest. A vállalati részindex 3 ponttal csökkent és ezzel 9 ponton áll” – tette hozzá.

A hazai gazdaság változása kapcsán a válaszadók nagyon pozitívan látják a jövőt. 35 százalékuk bővülésre számít egy éven belül és csak 15 százalékuk várja az ellenkezőjét. Hosszabb távon még optimistábbak a cégek, a véleményükben nyoma sincs a vírus okozta visszaesésnek: az elkövetkező három évben 65 százalékuk jósol növekedést, és mindössze 9 százalékuk számol némi visszaeséssel.

Hasonló kilátások minden szektorban

Akár gazdasági szektor, akár árbevétel alapján csoportosítjuk a vállalatokat, jelenleg nincs jelentős különbség a véleményükben. A növekedési indexben mindössze 3 pont az eltérés a legpozitívabb várakozásokkal rendelkező szolgáltató szektor (8 pont) és a kereskedelem (5 pont) között. Árbevétel szerint pedig a 2-4 milliárd közötti és a 10 milliárd forintnál nagyobb bevétellel rendelkezők mutatója egyaránt 6 ponton áll, a 4 és 10 milliárd forint közötti bevételű vállalatok indexe pedig 5 ponton. Egyedül régiónként nézve figyelhető meg jelentősebb eltérés, Kelet-Magyarországon a legoptimistábbak a cégek (9 pont) Közép-Magyarországon pedig a legkevésbé (4 pont).

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.