hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 22., péntek - Vince, Artúr.
hirdetés

Jegesmedve és halloweeni tök is hódít a csokimikulás mellett

Közel 1400 tonna, kizárólag valódi csokoládéból készült téli szezonális figurát gyártottak az idei ünnepekre a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százaléka készült exportra, így 2012 telén 23 országba jut el a csokiból formázott finomság.

hirdetés

Évről évre nő a kereslet a csokimikulások és más szezonális csokoládéfigurák iránt. Míg a Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében, a diósgyőri üzemben tavaly több mint 2800 tonna figura – összesen 73,5 millió darab – gördült le a szalagról, addig az idei év végére várhatóan több mint 3200 tonna édesség hagyja el a gyárat. Ez mintegy 14%-os növekedést jelent, amelyből mintegy 1400 tonna készül a téli szezonra.

„Tavaly 20, az idei téli szezonban pedig már 23 országba exportáljuk a Diósgyőrben készült csokoládéfigurákat” – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója. „A növekedés azonban a kontinensek számában is mérhető: immár nem csak Európában, Dél-Afrikában, Új-Zélandon, de Észak-Amerikában is megvásárolhatók a Diósgyőrben készült, kézzel csomagolt figurák” – teszi hozzá az igazgató. Ennek köszönhetően a gyárban idén 10 százalékkal nőtt a munkavállalók száma, a legintenzívebb időszakban 450 fő vesz részt a termelésben.

Míg itthon a 167 grammos Boci Mikulászsák a legnépszerűbb, addig külföldön a Smarties drazséval töltött, 100 grammos Mikulás a legkeresettebb. A legnagyobb piacoknak az Egyesült Királyság, Németország és Közép-Kelet Európa országai számítanak, előbbiek azonban nem csupán hagyományos figurákat fogyasztanak.

„Angliában igen népszerűek a Halloweenre készült termékek is. A téli szezonra szánt üreges csokoládékkal azonos mennyiségben szállítunk szellem- és tökfigurákat a szigetországba. A hazai piacra azonban még csak most törnek be ezek a termékek. Érdekesség, hogy néhány helyen a mikulásokon túl téli csokiállatokat, pingvint és jegesmedvét is szívesen vásárolnak. A vásárlók ugyanakkor minden országban egyre tudatosabbak: csak valódi csokoládéból készült finomságokat szeretnének fogyasztani. A hagyományos tejcsokoládé mellett pedig egyre többen keresik a fehér- és étcsokoládé figurákat” – mondja Jean-Pierre Polanen.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!