hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Jogsértő állítások miatt bírságolt újra a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Capital City Apartments Kft., a TRANS-KD s.r.o., a Trend Commers Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a SZACACS s.r.o. több jogszabályi előírást megsértve reklámozta a Medosan termékeket és a Reduline36 tablettát.

hirdetés

A jogsértésekért a TRANS-KD s.r.o.-ra 22 millió forint, a Trend Commers Kft.-re pedig 10 millió forint bírságot szabott ki a GVH, és egyúttal megtiltotta a SZACACS s.r.o.-nak, mint a medosantermekek.hu weblap üzemeltetőjének és a termékek magyarországi forgalmazójának a jogsértő gyakorlat folytatását.


A GVH a Medosan Kurkuma Plus és a MedoBalance étrend-kiegészítőkkel, a MedoHair és Medosan-Fluid kozmetikumokkal, valamint a Reduline36 orvostechnikai eszközként forgalomba hozott tablettával kapcsolatos, 2015 januárjától közzétett tévé-reklámokat, internetes tájékoztatásokat, utcai plakátokat és hirdetőtáblák tájékoztatásait vizsgálta.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a vállalkozások jogsértően népszerűsítették a Medosan Kurkuma Plus étrend-kiegészítőt, mert annak kurkuma összetevőjének olyan kedvező egészségi hatásokat tulajdonítottak, amelyek nem feleltek meg a jogszabályi rendelkezésekne a MedoBalance étrend-kiegészítőt, mert 

  •  a jogszabályi előírásokkal szintén ellentétes, az egészséget jótékonyan befolyásoló állításokat tettek a termékről;
  • gyógyhatást tulajdonítottak a terméknek a jogszabályi tilalom ellenére;
  • • a Medo Hair és a Medosan Skincare Fluid kozmetikumokat, mert bizonyítatlan állításokat közöltek a termékek kedvező hatásairól;
  • • a Medosan Skincare Fluid készítményt, mert megalapozatlanul állították, hogy az alkalmas a futószemölcsök eltüntetésére, hiszen a vállalkozások nem rendelkeztek megfelelő bizonyítékokkal az előbbi állítás alátámasztására;
  • • a Reduline36 gyógyászati segédeszközt és orvostechnikai eszközt, mert nem tették közzé a plakátokon az ágazati szabály alapján előírt figyelmezető szöveget:
  • „A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót vagy kérdezze meg kezelő orvosát!”;
  • nem igazolták a termék testtömeg-csökkentő hatására utaló állításokat.


A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy
• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat elhúzódott, több mint egy évig tartott,
• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat részben sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos tájékoztatások iránt.
A GVH mindkét vállalkozásra a versenytörvényben meghatározott maximális bírságot szabta ki.
A GVH határozatában mögöttes felelősként nevesítette a Tentul Média és Elektronika Kft.-t a Trend Commers Kft.-vel szemben kiszabott bírság tekintetében, így ha a Trend-Commers Kft. a rá kiszabott bírságot nem fizeti be, a GVH a vele egy vállalkozáscsoportba tartozó Tentul Média és Elektronika Kft.-t kötelezi a bírság befizetésére.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/69/2015.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!