hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 20., szerda - Fábián, Sebestyén.
hirdetés

Kánikulában változatosan pótoljuk a folyadékot!

A Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetségének figyelmeztetése

Kutatások szerint a változatos italválasztás, mely a víz, ásványvíz mellett például üdítőitalokat, gyümölcsleveket is tartalmaz, jelentősen növelheti a folyadékbevitelt. 

hirdetés

Az elmúlt hetek extrém hőmérséklet-ingadozásai miatt szervezetünk nehezebben áll át a kánikulában szükséges magasabb folyadékbevitelre, ezért tudatosan növelnünk kell a naponta bevitt folyadékmennyiséget – figyelmeztet a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége.

vízA folyadék hiánya fáradékonyságot, a koncentrációs képesség csökkenését okozhatja, de felerősítheti a cukorbetegség, az asztma, az allergia, a vérnyomás-ingadozás tüneteit is. Kutatások szerint a változatos italválasztás, mely a víz, ásványvíz mellett például üdítőitalokat, gyümölcsleveket is tartalmaz, jelentősen növelheti a folyadékbevitelt.

Nyáron a hőmérséklet emelkedésével nő a kiszáradás kockázata, így fokozott odafigyelést igényel, hogy szervezetünk vízháztartását egyensúlyban tartsuk.

A folyadék hiánya fejfájást, fáradékonyságot, a koncentrációs képesség csökkenését okozhatja, de hosszabb távon hozzájárulhat a vesekőképződéshez, felerősítheti a cukorbetegség, az asztma, az allergia, a vérnyomás-ingadozás tüneteit is. Ezért is különösen fontos a nyári folyadékpótlás. Az elmúlt hetek szélsőséges hőmérséklet-ingadozásai miatt szervezetünk ráadásul nehezebben alkalmazkodik a mostani kánikulához, és a szükségesnél jóval lassabban áll át a javasolt magasabb folyadék-bevitelre. A Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége ezért javasolja, hogy mindenki igyekezzen tudatosan is fedezni folyadékszükségletét.

                    Ital típusok                                        Víztartalmuk

Víz, tea, üdítőitalok, sportitalok, limonádé             90-100 % között
Tej, gyümölcslevek                                               85-90 % között

Egy egészséges felnőtt napi folyadékszükséglete mérsékelt időjárási viszonyok között is eléri a 2-2,5 litert. E mennyiség egy része az étkezéssel is pótolható, ám így is legalább 1,5-1,8 liter folyadék elfogyasztására van szükségünk, még akkor is, ha semmilyen különösebb fizikai erőfeszítést nem végzünk. Ez a mennyiség kánikula idején pedig jelentősen, akár 50 százalékkal is megnőhet.

A nyári melegben szükséges folyadékot érdemes változatos formában juttatni a szervezetbe. Spanyol kutatók tanulmánya igazolta, hogy azok a sportolók, akik futás közben nemcsak vizet kaptak inni, hanem több más frissítőt is, átlagosan kétszer annyi folyadékot fogyasztottak. Nagymértékben elősegítheti tehát a folyadékbevitelt, ha minél többféle alkoholmentes italt fogyasztunk.

A folyadékbevitel fontosságáról bővebb információt olvashat: http://uditoitalok.hu/a-hidrataciorol

 

 

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!