hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 18., péntek - Diána.
hirdetés

Karácsonyi nagybevásárlás?

Rogyásig megrakott asztal, három különböző fogás, bejgli, mézeskalács, szaloncukor, habzsi-dőzsi kipukkadásig. Ismerős karácsonyi kép? Az ünnepi időszakban hajlamosak vagyunk túlzásba esni az étkezésekkel, és ennek megfelelően a bevásárlással is. Teletömött bevásárlókocsival szlalomozunk a tömegben, hogy megszerezzünk minden hozzávalót a családi ebédekhez és vacsorákhoz, majd rengeteg maradékot dobunk ki a kukába, és főzünk frisset helyette. Az élelmiszer-pazarlás azonban nemcsak drága mulatság, de környezetterhelő is. A Tesco hét tételből álló listát állított össze a tudatos karácsonyi bevásárláshoz, hogy minél kevesebb étel menjen veszendőbe.

hirdetés

Tudtad, hogy egy magyar háztartás átlagosan 68 kilogramm ételt dob ki évente? Ez azt jelenti, hogy családonként 50.000 forint kerül a kukába meg nem evett étel formájában. Ehhez hozzájárulnak a nagy karácsonyi lakomák is, amikor rendszerint óriási mennyiségű élelmiszer-felesleget termelünk.

Szeretjük ugyanis magunkat és rokonainkat minden földi jóval elkényeztetni, ami aztán nem fogy el. Pedig a jó hangulat nem az ételek mennyiségén múlik.

A folyamat a boltban indul, és az étkezőasztalnál ér véget. Pár egyszerű lépéssel azonban megelőzhető, hogy a szemétben landoljon az egyébként még fogyasztásra alkalmas ünnepi menü. Kövesd a Tesco alábbi tanácsait a tudatos karácsonyi bevásárláshoz.

  1. Gondold át, mennyi élelmiszerre van szükséged, és mi az, amit esetleg ráér megvenni majd frissen, a két ünnep között. Ne feledd, a boltok csak két napig lesznek zárva, ezért nem érdemes egyszerre túl sok mindent beszerezni.
  2. Előzd meg a felesleges vásárlást, és még a boltba indulás előtt nézd meg, mi van a hűtőben, a mélyhűtőben és a kamrában, amit fel tudsz használni.
  3. Írj listát a bevásárláshoz, és csak azt vedd meg, amire valóban szükséged van.
  4. Válaszd a közeli lejáratú termékeket a polc elülső részéről, hiszen a karácsonyi menü alapanyagait valószínűleg pár napon belül felhasználod.
  5. Figyelj a megfelelő tárolásra, hogy minél tovább fel tudd használni az élelmiszereket, és ne feledkezz meg a fogyaszthatósági időkről sem, hogy a lehető legkevesebb vesszen kárba.
  6. Ha valami mégis megmarad, fagyaszd le, vagy használd fel más ételek alapanyagaként. A kissé már szikkadt mézeskalács például pohárkrém, sajttorta kiváló alapanyaga, a maradék sült csirkéből pedig lehet gazdag saláta vagy húsos wrap. A szárazabb kenyér újjászülethet levesbetétként, bundáskenyérként vagy zsemlemorzsaként. Míg az üveg alján maradt bor szószok, raguk készítésénél jöhet jól kis kockákra fagyasztott darabkákban.

Saját működésében a Tesco is figyel az élelmiszer-pazarlás elkerülésére. Több mint 170 áruháza minden nap rászorulóknak adományozza a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszereket. Ünnepi zárva tartáskor pedig lehetővé teszi áruházai számára, hogy a szünet alatt lejáró élelmiszereket a bezáráskor szintén jótékony célra ajánlják fel.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!