hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 01., vasárnap - Marianna.
hirdetés

Kényszerpihenés helyett idénymunka

Sikeresnek bizonyult a francia mezőgazdasági miniszter felhívása, amely a koronavírus-járvány miatt kényszerszabadságon lévő és tétlenné vált embereket arra kérte, hogy "menjenek ki a földekre dolgozni", ezzel segítve az idénymunkások nélkül maradt mezőgazdaságot. A kampánynak köszönhetően néhány nap alatt 207 ezer önkéntes jelentkezett - értesült a Le Journal du Dimanche (JDD) című vasárnaponként megjelenő hetilap.

hirdetés

Didier Guillaume mezőgazdasági miniszter március 24-én arra kérte a tétlenségre kényszerült emberektől, hogy "csatlakozzanak a francia mezőgazdaság nagy hadseregéhez", amely munkaerőhiánytól szenved.

"Kétszázezer közvetlen munkahely áll jelenleg rendelkezésre a külföldi munkaerőtől megfosztott mezőgazdaságban, amelyet általában a földeken alkalmaznak" - mondta a tárcavezető a BFM hírtelevízióban. A mezőgazdasági miniszter a több millió munkanélkülihez, illetve ahhoz a több százezer franciához szólt, akik a járvány terjedése miatt bevezetett korlátozások következtében kényszerszabadságon vannak, s a kijárási tilalmak miatt nem hagyhatják el az otthonaikat. Példaként említette a vendéglátásban, a turizmusban és a szolgáltatásban dolgozókat.

A tárcavezető felhívása a francia hírtelevíziókban hatalmas zavart keltett, egy nappal azután, hogy a kormány a kijárási tilalmak szigorításáról döntött, és a hivatalos kormánykommunikáció hetek óta arra kér mindenkit, hogy maradjon az otthonában. A kérést azonban az agrárszervezetek is népszerűsítették, így az első nap mintegy 13 ezren, két nappal később már 40 ezren, vasárnapig pedig 207 ezren iratkoztak fel arra a platformra, amelyen az agrárium munkáltatói és a munkavállalói találhatnak egymásra.

Forrás: 123rf

A francia közrádió ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a gazdák közül csak 3 ezren jelentkeztek, miután sokan nem szívesen alkalmaznak tapasztalatlan munkaerőt.

"Rengetegen telefonáltak olyanok, akiknek semmi köze az agráriumhoz. Például egy nagyon kedves, jó szándékú nő, aki a divatszakmában dolgozik, de most nincs munkája. Szeretne vidékre jönni, mert Párizsban unatkozik, de hát pont ilyenekre nincs szükségünk" - mondta Emmanuel Martin, egy dél-franciaországi epertermelő. "Olyan embereket szeretnék, akiknek van tapasztalata az agrármunkában" - tette hozzá. A gazdának legalább egy tucat szezonmunkásra lenne szüksége idén, de nem szívesen kezdi el a begyűjtést olyan önkéntesekkel, akiket nem ismer. Elsősorban attól tart, hogy a kijárási korlátozások feloldásakor az emberek vissza akarnak majd térni az eredeti munkájukhoz, miközben neki legalább másfél hónapra szüksége lenne rájuk. Az epertermelő ezért inkább helyi szinten próbál meg olyan, az építőiparban dolgozó külföldi vendégmunkásokat találni, akik Franciaországban ragadtak a korlátozások bevezetésekor.

A francia gazdaság évtizedek óta több ezer külföldi idénymunkást alkalmaz a földeken, akik a karanténszabályok és a határlezárások miatt idén nem jöhetnek Franciaországba.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!