hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Kereskedelmi deal a Mercosur országaival

A megállapodással egy 780 millió fogyasztót számláló piac jön létre, amely óriási lehetőséget kínál az uniós vállalkozások és munkavállalók számára.

hirdetés

Az Európai Unió és a Mercosur, azaz az Argentínát, Brazíliát, Paraguayt és Uruguayt magában foglaló közös piac június 28-án politikai megállapodásra jutott arról, hogy a két fél nagy ívű, kiegyensúlyozott és átfogó kereskedelmi megállapodást köt egymással.

Az új kereskedelmi keretrendszer meg fogja szilárdítani a két régió közötti stratégiai jelentőségű politikai és gazdasági partnerséget, és mindkét fél számára komoly lehetőségeket teremt majd a fenntartható növekedésre. A megállapodás kíméli a környezetet, és védelmezi az uniós fogyasztók és az érzékeny gazdasági ágazatok érdekeit. Az EU az első olyan jelentős partner, amely kereskedelmi megállapodást fog kötni a Mercosur-ral.

A megállapodás hatálybalépésekor 780 millió fogyasztót számláló piac jön létre, amely óriási lehetőséget kínál az uniós vállalkozások és munkavállalók számára. Megkötésének köszönhetően túlnyomórészt megszűnnek majd a Mercosur-országokba irányuló uniós exportra kivetett vámok, így az uniós vállalkozások több mint 4 milliárd euró összegű vámot takaríthatnak meg – négyszer annyit, mint az EU–Japán megállapodás eredményeként.

A megállapodás egyértelmű elkötelezettséget jelent a két térség részéről a szabályokon alapuló nemzetközi kereskedelem mellett, és hozzá fog járulni ahhoz, hogy a Mercosur-országokban megszilárduljanak a már megkezdett fontos gazdasági reformok és modernizációs folyamatok. Ezenfelül érvényt szerez a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági és fogyasztóvédelmi előírásoknak, tiszteletben tartja az az élelmiszerbiztonsági és környezetvédelmi szabályokra vonatkozó elővigyázatosság elvét, és külön kötelezettségvállalásokat fogalmaz meg a munkavállalói jogokra és a környezet védelmére vonatkozóan, ideértve a Párizsi Megállapodás végrehajtását is.

Nyer az élelmiszeripar

Az uniós ipar tekintetében a megállapodás fellendítheti azoknak az uniós termékeknek az exportját, amelyekre eddig magas, sőt olykor prohibitív vámtételeket kellett fizetni. Közéjük tartoznak a személygépkocsik (35%-os vám), a gépjárműalkatrészek (14–18%), a gépek (14–20%), a vegyi anyagok (akár 18%), a gyógyszerek (akár 14%), a ruhaneműk és lábbelik (35%) és a kötöttáruk (26%). Az uniós agrár-élelmiszeripari ágazat számára előnyt jelent, hogy a Mercosur eltörli az uniós exporttermékekre – csokoládé és cukoráruk (20%), bor (27%), szeszes ital (20–35%) és üdítők (20–35%) – jelenleg kivetett magas vámokat. A megállapodás – bizonyos kvótákhoz kötve – vámmentességet biztosít az uniós tejtermékeknek (a vám jelenleg 28%), különös tekintettel a sajtokra. Ezen túlmenően a Mercosur-országok jogi garanciákat léptetnek életbe 357, földrajzi árujelzővel elismert minőségi európai élelmiszer- és italtermék, köztük a tokaji bor utánzással szembeni védelme érdekében. 

A kereskedelmi megállapodás részét képezi annak az átfogó új társulási megállapodásnak, melynek megkötéséről az EU és a Mercosur tárgyalásokat folytat egymással. A társulási megállapodást egy politikai és együttműködési pillér, valamint egy kereskedelmi pillér alkotja, melyek közül az elsőről 2018 júniusában már általános megállapodás született Montevideóban. A felek jelenleg végzik a kereskedelmi megállapodás tárgyát képező szöveg jogi felülvizsgálatát, amelynek nyomán elkészül majd a társulási megállapodás végleges, az összes kereskedelmi kérdést is tartalmazó szövegváltozata. A Bizottság ezt az összes hivatalos uniós nyelvre le fogja fordítani, majd jóváhagyásra az uniós tagállamok és az Európai Parlament elé terjeszti.

(forrás: Európai Bizottság)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!