hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Kereskedelmi deal a Mercosur országaival

A megállapodással egy 780 millió fogyasztót számláló piac jön létre, amely óriási lehetőséget kínál az uniós vállalkozások és munkavállalók számára.

hirdetés

Az Európai Unió és a Mercosur, azaz az Argentínát, Brazíliát, Paraguayt és Uruguayt magában foglaló közös piac június 28-án politikai megállapodásra jutott arról, hogy a két fél nagy ívű, kiegyensúlyozott és átfogó kereskedelmi megállapodást köt egymással.

Az új kereskedelmi keretrendszer meg fogja szilárdítani a két régió közötti stratégiai jelentőségű politikai és gazdasági partnerséget, és mindkét fél számára komoly lehetőségeket teremt majd a fenntartható növekedésre. A megállapodás kíméli a környezetet, és védelmezi az uniós fogyasztók és az érzékeny gazdasági ágazatok érdekeit. Az EU az első olyan jelentős partner, amely kereskedelmi megállapodást fog kötni a Mercosur-ral.

A megállapodás hatálybalépésekor 780 millió fogyasztót számláló piac jön létre, amely óriási lehetőséget kínál az uniós vállalkozások és munkavállalók számára. Megkötésének köszönhetően túlnyomórészt megszűnnek majd a Mercosur-országokba irányuló uniós exportra kivetett vámok, így az uniós vállalkozások több mint 4 milliárd euró összegű vámot takaríthatnak meg – négyszer annyit, mint az EU–Japán megállapodás eredményeként.

A megállapodás egyértelmű elkötelezettséget jelent a két térség részéről a szabályokon alapuló nemzetközi kereskedelem mellett, és hozzá fog járulni ahhoz, hogy a Mercosur-országokban megszilárduljanak a már megkezdett fontos gazdasági reformok és modernizációs folyamatok. Ezenfelül érvényt szerez a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági és fogyasztóvédelmi előírásoknak, tiszteletben tartja az az élelmiszerbiztonsági és környezetvédelmi szabályokra vonatkozó elővigyázatosság elvét, és külön kötelezettségvállalásokat fogalmaz meg a munkavállalói jogokra és a környezet védelmére vonatkozóan, ideértve a Párizsi Megállapodás végrehajtását is.

Nyer az élelmiszeripar

Az uniós ipar tekintetében a megállapodás fellendítheti azoknak az uniós termékeknek az exportját, amelyekre eddig magas, sőt olykor prohibitív vámtételeket kellett fizetni. Közéjük tartoznak a személygépkocsik (35%-os vám), a gépjárműalkatrészek (14–18%), a gépek (14–20%), a vegyi anyagok (akár 18%), a gyógyszerek (akár 14%), a ruhaneműk és lábbelik (35%) és a kötöttáruk (26%). Az uniós agrár-élelmiszeripari ágazat számára előnyt jelent, hogy a Mercosur eltörli az uniós exporttermékekre – csokoládé és cukoráruk (20%), bor (27%), szeszes ital (20–35%) és üdítők (20–35%) – jelenleg kivetett magas vámokat. A megállapodás – bizonyos kvótákhoz kötve – vámmentességet biztosít az uniós tejtermékeknek (a vám jelenleg 28%), különös tekintettel a sajtokra. Ezen túlmenően a Mercosur-országok jogi garanciákat léptetnek életbe 357, földrajzi árujelzővel elismert minőségi európai élelmiszer- és italtermék, köztük a tokaji bor utánzással szembeni védelme érdekében. 

A kereskedelmi megállapodás részét képezi annak az átfogó új társulási megállapodásnak, melynek megkötéséről az EU és a Mercosur tárgyalásokat folytat egymással. A társulási megállapodást egy politikai és együttműködési pillér, valamint egy kereskedelmi pillér alkotja, melyek közül az elsőről 2018 júniusában már általános megállapodás született Montevideóban. A felek jelenleg végzik a kereskedelmi megállapodás tárgyát képező szöveg jogi felülvizsgálatát, amelynek nyomán elkészül majd a társulási megállapodás végleges, az összes kereskedelmi kérdést is tartalmazó szövegváltozata. A Bizottság ezt az összes hivatalos uniós nyelvre le fogja fordítani, majd jóváhagyásra az uniós tagállamok és az Európai Parlament elé terjeszti.

(forrás: Európai Bizottság)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!