hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 18., péntek - Diána.
hirdetés

Kevésbé anyagias szemléletre tanít a TVE

Megúszható lenne a karácsonyi költekezési láz, ha kevésbé anyagias értékeket követnének az emberek, az értékrend váltás pedig tanulható – ez a konklúziója annak az egy éves kutatásnak, amelynek eredményeként új fenntarthatósági képzési programot dolgozott ki a Tudatos Vásárlók Egyesülete.

hirdetés

A Tudatos Vásárlók Egyesülete angol és olasz szervezetekkel együttműködve egy bárki által használható képzési programot dolgozott ki, amelynek célja a résztvevők ökológiai lábnyomának csökkentése. Ez a Goals for Good – a siker újradefiniálása kurzus.

A képzés újdonsága, hogy nem közvetlenül a környezeti kérdésekkel foglalkozik, hanem a környezettudatos döntéseket megalapozó értékrend formálásával. Az ingyenes, iskolai vagy munkahelyi környezetben is használható workshop-sorozatot kifejezetten a fiatalok és a fiatal felnőttek érdeklődésére hangolódva fejlesztették ki. A bárki által hozzáférhető és megtartható workshopokon a fiatalok megtanulhatják a célkitűzés és célelérés hatékony módszereit, a belső értékekre hangolódást. De mi köze van a belső értékek követésének, a célkitűzésnek és az ökológiai lábnyomnak egymáshoz?

Belső értékek és az ökológiai lábnyom

Több évtized kutatási eredményei támasztják alá, hogy a saját jóllétünk, a helyi közösségek és az élővilág sorsa szempontjából is meghatározó, hogy milyen életcélokat tűzünk ki magunk elé. Kimutatták azt is, hogy azok a célok, amelyek a személyes növekedésre, az erős kapcsolatokra és a tágabb közösségeink támogatására fektetik a hangsúlyt – tehát mindarra, amit karácsonykor kiemelten fontosnak tartanak az emberek –, sikeres stratégiát kínálnak a teljes élethez és ahhoz, hogy a társadalom aktív és hasznos tagjai legyünk.

„A Goals for Good kurzus arra ösztönzi a fiatalokat, hogy maguknak és a bolygónak is előnyös célokat tűzzenek ki. Kutatásaink szerint a kurzus résztvevői jelentősebb mértékben fordultak egészségesebb célok felé azokhoz a résztvevőkhöz képest, akik pusztán a célkitűzés és megvalósítás módszerére koncentráló kurzuson vettek részt, és nem tanultak a társadalom többsége által vágyott életcélok társadalmi és környezeti hatásairól.” – mondta Gulyás Emese, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
Korábbi kutatások is kimutatták, hogy amikor a fiatalok a bolygó és maguk számára is jó célokat tűznek ki, nő a jóllétük: kisebb valószínűséggel lépnek fel náluk pszichológiai rendellenességek, és nagyobb valószínűséggel viselkednek környezetvédelmi és társadalmi szempontból felelős módon.

Forrás: 123rf

Ez a workshop a Mindenkié! A Goals for Good egy négyszer egyórás workshop-sorozat, amelynek célja a belső értékek erősítése és a fiatalok ösztönzése arra, hogy számukra, mások és a bolygó számára hasznos célokat tűzzenek ki és érjenek el. A kurzus hozzásegíti a résztvevőket, hogy:

•    Megkérdőjelezzék a „siker” hagyományos értelmezését
•    Felfedezzék a jólléthez vezető öt módszert (Five Ways to Wellbeing) és annak a tudományát, hogy mi tesz bennünket valójában boldoggá
•    Átgondolják, hogy saját magukon túl milyen hatása van a céljaiknak
•    Fokozzák eltökéltségüket, és erősségeiket céljaik elérésére használják.

Hogyan mérték a Goals for Good hatását?

A Goals for Good kurzust a jóllét, értékek, motivációk és fenntarthatóság területén dolgozó kutatók segítségével a Global Action Plan, a Tudatos Vásárlók Egyesülete és az InEuropa fejlesztette ki a KR Foundation támogatásával. A kurzus eredményeit társadalomtudományos módszerekkel igazolták.
A kurzus módszertanának kialakítását tudományos kutatás kísérte: a University of Surrey (Nagy-Britannia) munkatársának vezetésével, tudományos tanácsadók segítségével dolgozták a módszert, amellyel azt mérték, hogy a kurzus elvégzése hogyan hatott a résztvevők értékrendjére. A kutatásban 315 fő vett részt kísérleti- és kontrollcsoportokban, ezen felül egy 285 fős passzív kontrollcsoportot is mértek, amelynek tagjai egyáltalán nem vettek részt kurzuson.

„Kísérleti körülmények között úgy találták, hogy a kurzus miatt a részvevők sokkal inkább priorizálták a belső célokat a külső célokkal szemben. Ráadásul, ez az értékváltás a kurzust követő két hónap után is fennmaradt" – áll a megalapozó kutatást összefoglaló előzetes jelentésben.
„Ha elmegyünk és veszünk egy új autót vagy telefont, akkor néhány napig biztosan jól érezzük majd magunkat, de aztán elmúlik az újdonság varázsa. Ha viszont az időnket valami jóra fordítjuk, és valakire hatást gyakorolunk, akkor tudhatjuk, hogy tényleg számít, amit tettünk” – mondta el tapasztalatait az egyik Goals for Good résztvevő.

Az ingyenes, iskolai vagy munkahelyi környezetben is használható Goals for Good eszköztár letölthetők innen: www.tudatosvasarlo.hu/cikk/goals-good-igy-erd-el-hatekonyan-celjaidat

A csomag tartalma:
•    Háttéranyag a kurzus és a módszerek hátterének jobb megismeréséhez,
•    Útmutató a foglalkozásvezetőknek,
•    Percről perce beosztott időterv mind a négy foglalkozáshoz,
•    Részletesen kidolgozott vetíthető anyagok és videók a 4 foglalkozás megtartásához,
•    Motivációs kisfilm.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!