hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Ki mit tud? Ember vs. gép a logisztikában

A Coyote Logistics felmérte, hogy az ellátási láncok vezetői milyen kihívásokkal szembesülnek a mai változékony piacon. Az éves kutatás eredményei hasonló akadályokat mutatnak mind a szállítmányozó cégek mind az ügyfeleik számára, és megmutatják, milyen a helyes egyensúly a technológia és emberi szakértelem terén

hirdetés

A közúti teherszállítás elaprózódása növekvő mértékben jelentkezik Európában – a fuvaroztatók közel fele több mint 30 szállítmányozócéggel működik együtt. Így az ellátási láncokkal foglalkozó szakembereknek egy egyre összetettebb iparágban kell elvégezni feladataikat. Ahhoz, hogy ezt minél hatékonyabban tehessék meg, mindkét félnek jobban meg kell értenie a piacot. A UPS leányvállalata, a vezető nemzetközi külső logisztikai (3PL) szolgáltató, a Coyote Logistics új kutatása az ellátási láncok vezetői előtt álló kihívásokat veszi sorra a mai változékony piacon.

Az „A technológiai evolúció + Az ember” címet viselő tanulmány egyedi szállítmányozói és fuvaroztatói felmérések, valamint a Coyote Logistics saját ügyfélfelméréseinek eredményeire épít. A két független kutató céggel az amszterdami székhelyű MakerStreettel és a frankfurti Marteckel együttműködésben a Coyote Logistics azt vizsgálta, milyen egyedi nehézségekkel kell a döntéshozóknak megbirkóznia a különböző európai piacokon, így azonosítva a technológia és emberi szakértelem helyes egyensúlyát.

A kutatás fő tanulsága, hogy a szállítmányozók és a fuvaroztatók lényegében azonos nehézségekkel néznek szembe. Az emelkedő költségek, a feladatok növekvő komplexitása, a kapacitáshiány, a rugalmasság és a gyorsaság iránti igény, valamint a láthatóság biztosítása a teljes ellátási láncban azok a területek, melyek a legtöbb problémákat jelentik mindkét félnek. Mindemellett a megkérdezettek szerint a technológia és emberi szakértelem ideális aránya 60:40 az ellátási láncokban. Ez az eredmény igazolja Coyote Logistics régi feltevését, hogy a két területnek kéz a kézben kell működnie, hogy sikerre vigye a vállalkozást a változó piaci környezetben. 

„A Coyote Logistics-nél a kutatásaink és tapasztalataink alapján is tudjuk, hogy a közúti áruszállítás terén az emberi szaktudás és a technológia egyaránt fontos a tartós sikeres működéshez – mondta el Joel Gard, a Coyote Logistics európai vezetője. – A mostani kutatásunk segített még mélyebben megérteni, milyen kihívásokkal néznek szembe az ellátási lánc szakemberei a folyamatosan változó technológiák terén. Ennek segítségével mind a kínálati mind a keresleti oldal tudásbázis és erőforrás iránti igényei könnyebben kielégíthetők.”

Az egyensúly megtalálása:

A kutatás megvizsgálta azt a 13 feladatot, mely a legjobban erősítheti akár egy szállítmányozó, akár egy fuvaroztató cég ellátási láncát, abból a szempontból, hogy melyik elvégzéséhez van leginkább szükség emberi tudásra, melyiknél alkalmazható a technológia leginkább, és melyiknél kell a kettő kombinációját alkalmazni. Az eredmények azt mutatják, hogy az ember jelenleg nélkülözhetetlen a kreativitást, döntéshozatalt és stratégiai gondolkozást igénylő feladatok terén, mint az ügyfelekkel való kommunikáció, vagy a szállítási és kézbesítési problémák megoldása.

Az automatizáció a válaszadók többsége szerint leginkább az olyan működési funkciókat erősítheti, mint a készletmenedzsment és a szállítások lefoglalása.

Habár a kutatás számos olyan lehetőséget mutat, ahol a technológia integrálható az ellátási láncba, a válaszadók nem emeltek ki olyan területet, amelyet kizárólag a technológia el tudna látni. Inkább egy 60:40 arányt javasolnak a technológia és emberi szakértelem terén.

„A piac és a foyasztók folyamatosan változó igényeit akkor elégíthetjük ki legjobban, ha a technológia és az ember együtt dolgozik. egyik sem működhet a másik nélkül – nyilatkozta Christina Bottis a Coyote Logistics marketing igazgatója – A technológia a stratégia építéséhez elengedhetetlen láthatóságot és adatokat biztosítja, míg az emberi szaktudás a kulcsa, hogy a különböző eszközök valódi hasznát láthassuk, az adatból felhasználható ellátási lány döntések szülessenek, és az üzlet szempontjából lehető legjobb stratégiát alakítsuk.”

Mit jelent ez a szállítmányozóknak és ügyfeleiknek:

Az egyensúly elérése érdekében először is minden résztvevőnek fel kel mérnie a saját ellátási láncát, és azonosítani, mely feladatokat képes egy gép ellátni, és melyekhez feltétlenül szükséges az emberi beavatkozás. Ezután fel kell tárni azokat a lehetőségeket, melyek a hatékonyságot növelhetik, valamint azokat a réseket az üzletmenetben, melyek a technológia vagy egy képzett csapattag segítségével betömhetők.

A mindhárom kutatás eredményeit összefoglaló dokumentum letöltéshez, vagy a kutatásról szóló webinar megtekintéséhez látogasson el a coyotelogisitcs.com/resources címre.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!