hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 24., vasárnap - Timót.
hirdetés

Podcast

Kihívások és lehetőségek a kereskedelemben

A „Szóvetés” című podcastban Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke beszélget vendégeivel. A legutóbbi részek egyikében a kereskedelmi szektor aktualitásai kerültek terítékre.

hirdetés

A szóban forgó beszélgetés elején elhangzott, hogy a 2014-ben megalakított Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) célja leendő tagjai, a kizárólag magyar tulajdonú kereskedelmi vállalkozások érdekeinek képviselete, az őket foglalkoztató problémák feltárása és azok továbbítása volt a döntéshozók irányába.

Győrffy Balázs, NAK-elnök beszélgetőpartnere Neubauer Katalin, a szövetség főtitkára volt, aki elmondta, azt követően, hogy a kormány a koronavírus-járvány magyarországi megjelenése miatt rendkívüli jogrendet vezetett be és veszélyhelyzetet hirdetett tavaly márciusban, minden korábbinál szorosabb kapcsolatba kerültek a tagjaikkal.

Számos kihívással kellett közösen megbirkózniuk, ugyanakkor a járvány komoly lehetőségeket is jelentett a magyar kereskedők számára.Tavasszal egyértelműen látszott, hogy a fogyasztók a nagy bevásárlóközpontok helyett szívesebben vásárolnak kisebb és hozzájuk közel eső boltokban, és bár nyáron, a járvány két hulláma között ez némileg megváltozott, az ősz ismét kedvező lehetőséget teremtett a kisebb kereskedelmi egységeknek.

A kistelepüléseken megjelent egy új, korábban inkább távolabbi és nagyobb boltokat előnyben részesítő vevőkör, amelyet – a főtitkár szavaival élve – meg kellett fognia a kereskedőknek. Ez jellemzően azoknak sikerült, akiket fejlődőképes gondolkodás jellemez, emellett nyitottak és képesek idejében reagálni a vásárlók igényeire. Az ilyen kereskedők egyelőre kisebbségben vannak, de az MNKSZ szerint érzékelhető a változás szele.

Neubauer Katalin arról is beszélt, hogy a kistelepülések boltjai nem engedhetik meg maguknak, hogy komolyabb beruházásokat hajtsanak végre, ezért a tevékenységi kör bővítése az, amivel vonzóbbá tehetnék magukat a vásárlók szemében.

Mivel az online vásárlás népszerűsége töretlenül növekszik, a kis boltok működhetnének csomagátvételi pontként is – így a hozzájuk betérők nemcsak a csomag felvételét, hanem a vásárlást is helyben tudnák intézni. Az ötletek sorában felmerült még a csekkbefizetés, illetve a gyógyszerátvétel lehetősége is.

A szövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a kistelepülési boltok infrastruktúrájának fejlesztése elképzelhetetlen az állami szerepvállalás hiányában. Példaként említette, hogy a boltok jó részében 50–60 éves hűtőberendezések vannak, melyek se nem energiahatékonyak, se nem környezetbarátak, és a legkevésbé sem esztétikusak.

Emellett nagy szükség lenne az olyan informatikai fejlesztésekre is, melyek révén a boltok könnyen nyomon tudnák követni a raktárkészleteik alakulását, a megrendeléseiket, vagy éppen a minőségmegőrzési időket.

Amire azonban lehet alapozni, azok a biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerek, melyek fontosságára a járvány is rávilágított. Ugyanakkor, mint Győrffy Balázs hangsúlyozta, a magyarországi védjegyek sokasága jelenleg nem könnyíti meg a beazonosításukat a fogyasztók számára, ezért a védjegyek számának csökkentésére, illetve az egyértelműbbé tételükre volna szükség.

(forrás: magyarmezogazdasag.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFB pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!