hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 20., szerda - Fábián, Sebestyén.
hirdetés

Kína-EU egyezség árujelzős élelmiszerekről

Az Európai Unió és Kína között létrejött, száz európai és száz kínai terméket tartalmazó földrajzi árujelző oltalom alá helyezéséről szóló kétoldalú megállapodásban a Tokaji megnevezés is szerepel– közölte az Európai Bizottság szerdán.

hirdetés

Lezárultak az EU és Kína közötti tárgyalások arról a kétoldalú megállapodásról, amelynek célja száz európai földrajzi árujelző oltalom alá helyezése Kínában, valamint száz kínai földrajzi árujelző oltalom alá helyezése az EU-ban az utánzatokkal és a visszaélésekkel szemben. Ez a mérföldkövet jelentő megállapodás várhatóan kölcsönös kereskedelmi előnyöket és nagyobb keresletet eredményez majd a jó minőségű termékek iránt mindkét oldalon. A megállapodás szerint oltalom alá kerülő földrajzi árujelzők uniós jegyzéke a Tokaji mellett olyan termékeket tartalmaz, mint a Champagne, a Feta sajt, az Irish Whiskey, a Münchener Bier, az Ouzo, a Polska Wódka, a Porto, a Prosciutto di Parma és a Queso Manchego. A kínai termékek között pedig például a Pixian Dou-Ban (Pihszieni babpép), az Anji Bai Cha (Ancsi fehér tea), a Panjin Da Mi (Panjin rizs) és az Anqiu Di Jiang (Ancsiui gyömbér) szerepel.

A tárgyalások lezárását követően elkezdődhet a megállapodás jogi felülvizsgálata. Ennek során az EU részéről az Európai Parlament és a Tanács jóváhagyására lesz szükség. A megállapodás várhatóan még 2020 vége előtt hatályba lép. A hatálybalépést követő négy év elteltével a megállapodás mindkét részről további 175 földrajzi árujelzővel bővül. Ezeknek az elnevezéseknek ugyanazon a nyilvántartásbavételi eljáráson kell majd keresztülmenniük, mint a megállapodásban jelenleg szereplő száz bejegyzett elnevezésnek (értékelés, észrevételezésre történő kihirdetés).

Forrás: 123rf

– Az európai földrajzi árujelzővel ellátott termékek a minőség szempontjából világszerte elismerésnek örvendenek. A vásárlók szívesen fizetnek többet, ha bízhatnak a termékek származásában és eredetiségében, s ezáltal a mezőgazdasági termelőket is jobban jutalmazzák. Ez a megállapodás jól mutatja globális kereskedelmi partnereinkkel, például Kínával való szoros együttműködés iránti elkötelezettségünket. Mivel mindkét oldalon erősíti kereskedelmi kapcsolatainkat, ez a megállapodás mindkét fél számára előnyökkel jár a mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazat, valamint a fogyasztók szempontjából is – mondta Phil Hogan, a még hivatalban lévő mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos.

Az uniós agrár-élelmiszeripari export tekintetében Kína a második legjelentősebb célország; (a 2018 szeptembere és 2019 augusztusa közötti 12 hónapos időszakban) a kivitel értéke elérte a 12,8 milliárd EUR-t. Kína a földrajzi árujelzők oltalma alatt álló termékek uniós exportja tekintetében is a második legfontosabb célállomás; ezek a termékek – köztük borok, agrár-élelmiszeripari termékek és szeszes italok – az összes kivitel mintegy 9%-át teszik ki.

A kínai piac nagy növekedési potenciált jelent az európai élelmiszerek és italok számára, hiszen folyamatosan nő a középosztály aránya, amely az emblematikus, jó minőségű és eredeti európai termékeket kedveli. Kínának ugyanakkor van egy saját, jól működő földrajzi árujelző rendszere, olyan különlegességekkel, amelyeket e megállapodásnak köszönhetően az európai fogyasztók jobban megismerhetnek.

(forrás: Európai Bizottság, NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!