2021. március. 07., vasárnap - Tamás.

Kisgyerekes anyukákból értékes márkanagykövetek

Hétköznapi anyukák, akik tesztelnek, értékelnek, véleményükkel másokra is hatnak, miközben ezzel folyamatosan építik a márkát. Velük dolgozott együtt kampányában a Hamánek Happy Fruit, ahol a kollaboratív marketing ismét bizonyította, hogy az elkötelezett fogyasztó a leghatékonyabb marketingeszköz.

Legutóbb a Pécsi Sör kapcsán írtunk a trnd csapat egyik kollaboratív marketing kampányáról, de a Hamánek Happy Fruit kampánytörténetét is érdemes végigolvasni, amely a vártnál is jobb eredményt hozott a márkának. A kampány végén a Hamánek háromszáz márkanagykövettel gazdagodott, akik aktivitásukkal több mint 47 ezer offline és 245 ezer online elérést generáltak a Hamánek Happy Fruit számára.

A cél: meglátni, megismerni, megszeretni

A Hamánek Happy Fruit márka tavaly novemberi kampányának legfőbb célja az volt, hogy a 100 százalékos gyümölcstartalmú bébidesszertek a lehető legtöbb potenciális fogyasztóhoz jussanak el, és minél nagyobb, tapasztalaton alapuló ismertséget szerezzenek a kisgyerekes anyukák körében. Olyan anyukákat céloztak meg, akik számára fontos, hogy a jó minőséghez jó áron jussanak az üzletekben. Azért, hogy a legpontosabban illeszkedjenek a Hamánek Happy Fruit speciális célcsoportjához, 82 000 potenciális trnd-partner közül választották ki a legalkalmasabb 300 résztvevőt.

Olyan 4-12 hónapos gyereket nevelő édesanyák kerültek a tesztelők közé, akik a hozzátáplálást már megkezdték vagy a kampány ideje alatt készültek elkezdeni, de nem házilag készített bébiételeket adnak gyerekeiknek. Így aztán a tesztelésben résztvevő babák egyötöde például a Hamánek Happy Fruit termékeit kóstolta meg élete első bébidesszertjeként.

Feladat: mindezt másokkal is megkóstoltatni

A kampányban a márkanagykövetek 8 üveg 190 grammos, különböző ízű Hamánek Happy Fruit termékből álló indulócsomagot kaptak, benne piackutatási kérdőívekkel és egy projektmenetrendet tartalmazó brosúrával együtt. Az volt a cél, hogy az anyukák ne csak felismerjék a termékeket az üzletek polcain vagy a reklámokban, hanem el is tudják helyezni azokat a saját értékrendjükben. Hogy személyes tapasztalataik alapján fogalmazhassák meg, mit ad számukra a márka a konkurens termékek minőségéhez és árához képest.

Ezért a trnd projektblogján és a háttérinformációt összegyűjtő brosúrában a résztvevők nemcsak beszélgetésekre inspiráló ötleteket kaptak a szervezett baba-mama tornáktól kezdve az otthoni gyerekzsúros kóstoltatásig, de fontos szerep jutott a márkával kapcsolatos fogyasztói edukációnak is. A tesztelők ebben olvashattak a hozzátáplálás jelentőségéről, a kisgyerekek étrendjének ideális vitamintartalmáról, a vásárolt és a házilag készített ételek dilemmájáról, és a termékportfólió többi tagjáról. Az információk által beavatottnak érezték magukat, megnőtt a márka iránti bizalmuk és felelősségtudatuk, a környezetük pedig hiteles információként fogadta véleményeiket.

A kóstolás és kóstoltatás mellett ugyanis az volt a feladatuk, hogy a lehető legtöbb véleményt és piackutatási kérdőívet gyűjtsék össze, és kiderítsék, hogy mit gondol ismeretségi körük a Hamánek Happy Fruitról. Mindeközben folyamatos online és offline márkatartalmat generáltak, olyan értékes információkhoz juttatva ezzel a márkát, amelyeket a tömegmédia egyik csatornáján sem tudott volna megszerezni.

Anyukákból lett márkanagykövetek

A tesztelők a termékek mellé kapott projektmenetrend brosúrában olyan hívószavakat is találtak, amelyek segítettek beszélgetést generálni és egyben a márka üzeneteit mélyíteni. Olyan fontos termék-értéket hangsúlyozó szószerkezeteket használtak, mint az egészséges fejlődés és növekedést biztosító receptúra, a 100% gyümölcsalapú bébidesszert, vagy a hozzáadott cukor és mesterséges aromák nélkül készülő bébiétel. A trnd projektblogjára érkezett visszajelzések azonban a csomagolásra, az ár-érték arányra, és a Hamánek portfólió más termékére is kitértek, amelyekkel még gazdagabb insightokat szerezhetett a márka.

Marianna (32): „A legjobb bébidesszert/gyümölcs, amit idáig ettünk. Ha tehetem, csak ezt adok neki.”

Nóra (30): „Az első üveg (alma-eper-barack) nagyon ízlett a kisfiamnak, és nekem is. Muszáj volt megkóstolni, mert olyan jó volt az illata. Szerintem ár-érték arányban ez a bébidesszert a legjobb. Doni nagyétkű, így más gyártó 163 grammos desszertjei mindig kevésnek bizonyultak. Tetszik, hogy 100% gyümölcs, és hogy nincs benne hozzáadott cukor.”

Ágnes (28): „Van olyan márkahű barátnőm, aki eddig nem merte levenni ezt a terméket a boltok polcairól. De a kóstoltatáskor a baba döntött: öt csillagot adott a Hamánek-nek, és az anyukája is az ára miatt!”

Klaudia (26): “Otthon, a többi anyuka otthonában, orvosi rendelőben, baba-mama torna előtt vagy után kóstoltuk meg a Hamánek termékeket. Minden baba imádta. A szülők leginkább azért vásárolják ezt a márkát, mert termékei 100% gyümölcsből készülnek, nincs bennük hozzáadott cukor, és az ára is kedvezőbb a többihez képest. Egyébként mi már nemcsak a gyümölcsös, hanem a húsos ételeket is teszteljük. A 7 hónapos fiam nagyon imádja a borjúhúsosat.”

Bettina (26): „Külön megemlíteném a csomagolását, ami nagyon esztétikus és praktikus. Gondolnak arra is, aki szeretné eltenni az üveget, ugyanis erről a ragasztócsíkot nem kell fél órán keresztül sikálni.”

Az eredmény: aktív és értékes márkanagykövetek

„Nagyon sikeresnek értékeltük a Hamánek bébiétel WOM kampányunkat. Fontos volt számunkra, hogy minél több anyuka kipróbálhassa a 100% gyümölcstartalmú Hamánek Happy Fruit bébiételeinket, és az ezzel kapcsolatos véleményüket minél több anyukához juttassák el az ismerőseik körében. Az ilyen típusú véleménycsere az anyukák körében hitelessé teszi a termék pozitív üzeneteinek eljuttatását. A kipróbáláson, pozitív üzenetek minél szélesebb célcsoportban való eljuttatásán kívül a kampány számunkra nagyon értékes piackutatási eredményekkel is zárult” – utalt egyben Csikós Anett, a Hamé marketing menedzsere arra is, hogy néhány kiválasztott anyukával személyesen is találkozott. A projekt indulásakor rendezték meg ugyanis a BabaMama Expót, ahol a márkának is volt standja, a trnd-partnerek közül pedig többen is kilátogattak Anetthez, hogy elmondják véleményeiket a projektről és a termékekről.​

A kampány egy hónapja alatt a tesztelők úgy váltak a termékek szakértőivé, hogy közben a márka egyenrangú partnereinek érezhették magukat. Médiacsatornaként pedig arról gondoskodtak, hogy minél többen és minél őszintébben beszéljenek körülöttük a márkáról. Ez pedig a Hamánek számára is megmutatta, miért érdemes márkaként aktív párbeszédet folytatni a közös gondolkodásra ösztönözhető fogyasztóival. A kampány végére a márkanagykövetek visszajelzéseiből kiderült, hogy a résztvevők 95 százaléka szívesen vásárolna máskor is Hamánek Happy Fruit bébiételeket, 99 százalékuk pedig másoknak is ajánlaná a terméket.

(forrás: Élelmiszer Online)
Cikk[195703] galéria

Hírlevél regisztráció

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél