hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Kistermelő beszállítókat is fogad az Auchan

A gyökérzöldség- és hagymatermelők számára tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében rendezett eseményen a technológia bemutatása mellett termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az egyeztetésen arról is szó esett, hogy az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az Auchannál.

hirdetés

Rendhagyó helyszínen, csomagolóüzemben tartotta soron következő, ezúttal zöldségtermelőknek szóló fórumát az Auchan és a NAK. Az augusztus 28-án megtartott programnak helyet adó kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad, illetve a válogatást és csomagolást fejlett technológia segítségével végzi.

Az októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállító üzembe – szezontól függően – 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékei érkeznek. Az előbbiek esetében ez olykor a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje beszállítói partnereinek számát.

„A mostani beszállítói fórum immár második abban a programsorozatban, amelyet idén februárban indítottunk el egy hosszú távú együttműködés részeként. A helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése kiemelt célunk az Auchannál. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúrát tudhatunk magunkénak, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségekig fogadjunk frissárut, és a hangsúlyt a minőségre és a lehető legelőnyösebb feltételekre helyezve fejlesszük beszállítói bázisunkat” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.

„Az első alkalommal februárban megtartott általános fórum után abban állapodtunk meg, hogy szakterületekre lebontott újabb megbeszélések következnek. Ez a mostani kiváló alkalom volt arra, hogy a gyökérzöldség- és hagymatermelők megismerjék az Auchan termékek iránti igényeit. A termelés fejlesztését ugyanis a kereskedelemből jövő jelzéseknek kell „húznia”. Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami kölcsönösen előnyös minden szereplőnek. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával” – mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

 

„Az Auchannal 2010 óta dolgozunk együtt, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. Forgalmunk stabilan nő, az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett, jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk a szorosabb termelői kapcsolatoknak is köszönhetően. Idén ősszel több új, a termékek kiváló minőségét tükröző csomagolással találkozhatnak az Auchan vásárlói, emellett dolgozunk az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia további fejlesztésén is” – tette hozzá Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője.

 

Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és – megfelelő kapacitás esetén – országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdák számára. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban, akiktől eddig közel kétmilliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut.

 

Az Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.

 

Az Auchan és a 2013 óta működő, mintegy 400 ezer tagot tömörítő Nemzeti Agrárgazdasági Kamara immár második éve működik együtt a magyar termelők és gyártók piachoz juttatása érdekében.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

an, NAK
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!