hirdetés
hirdetés
2021. január. 25., hétfő - Pál.
hirdetés

Csomagolás

Kizárólag papírból készült palackot fejleszt a Coca-Cola

100% papír, 100% újrahasznosított anyagok. Ezen dolgozik a Coca-Cola vállalat, hogy megvalósuljon a Hulladékmentes Világ. A célok eléréséhez a Paboco startup céggel közösen megalkották az első papírpalack-prototípust. A különleges palack videón is megtekinthető, a felvételeken ráadásul bepillantást nyerhetünk a laborba, ahol a prototípusok tesztelése zajlik.

hirdetés

Képzeljünk el egy olyan jövőt, ahol minden egyes előállított és eladott csomagolást felhasználás után összegyűjtenek és újrahasznosítanak – vagyis a Hulladékmentes Világot.  A Coca-Cola ezt tűzte ki célul: arra törekszik, hogy 2030-ig minden egyes eladott palackja vagy fémdoboza után összegyűjtsön és újrahasznosítson egyet, ezzel is jelentősen csökkentve az új, nem újrahasznosított csomagolóanyagok használatát, miközben csak 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagokkal dolgozik.

Mindezekhez folyamatos innovációs beruházásokra, a különböző technológiák feltárására, illetve partnerségekre, együttműködésekre van szükség: a jelen esetben a papírpalack adta lehetőségeket legalaposabban vizsgáló Paboco vállalkozáshoz fordultak.

A dán Paboco tavaly indult innovációs közössége, a Paboco Pioneer Community - melynek a Coca-Cola az egyik alapítótagja – azon dolgozik, hogy a világon elsőként olyan, teljesen bioalapú és újrahasznosítható papírpalackot hozzon létre, ami üdítők, szépségápolási cikkek és más mindennapos fogyasztói termékek csomagolásaként is szolgálhat.

Az újrahasznosítható papírpalack prototípusa már elkészült, de a tökéletes megvalósításáig még további teendők vannak. Az első generációs palack még mindig tartalmaz valamennyi műanyagot. „Ez a prototípus papírvázból áll, de még egy vékony műanyag a bélése. Ez a műanyag persze 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül, amely felhasználás után ismét újrahasznosítható. De olyan papírpalackot szeretnénk megalkotni, amely teljes egészében papírként hasznosítható újra. A következő lépésben arra keressük a megoldást, hogy műanyagréteg nélküli palackot hozzunk létre - mondta a projekten dolgozó Stijn Franssen, a Coca-Cola EMEA Kutatás-Fejlesztés csomagolási innovációs menedzsere.  

Mindez annak a közös útnak a része, hogy megtalálják a leginkább fenntartható csomagolási megoldásokat, és az emberek a Coca-Cola üdítőitalait úgy élvezhessék, hogy az nekik és a bolygónknak is a legjobb legyen - tudtuk meg a csomagolási innovációs szakértőtől.

A papírpalack prototípusát bemutató videó megtekinthető itt.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFB pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!