hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 20., kedd - Vendel.
hirdetés

Korona a levegőből: egy lépéssel a vírus előtt

A vizsgálat segíthet felmérni azokat a környezeti kockázatokat, amelyeket a potenciálisan fertőző személyek vagy felületek jelenthetnek, és segíthet azonosítani a nagy kockázatú, „gócponti” helyeket. A módszert kidolgozó WESSLING Tudásközpont szakértője nyilatkozott a Laboratorium.hu-nak.

A koronavírus elsősorban cseppfertőzéssel terjed, de képes hosszabb ideig (akár néhány óráig is) a levegőben megmaradni, emellett áttételesen, élettelen tárgyak felületein a vírusrészescskék akár napokig is megmaradhatnak úgy, hogy megőrzik fertőzőképességüket – mondta el Dr. Micsinai Adrienn mikrobiológus, a WESSLING Hungary Kft. laboratóriumvezetője.

Hogyan zajlik ez a teljesen újszerű megközelítés?

A laboratórium abban tud elsősorban segíteni, hogy megméri: a levegő tartalmaz-e vírusokat. Levegőmintavétel során több, mint 100 liter levegőt szívnak át egy külön erre a célra kialakított szűrőn. Akár néhány vírusrészecskét is ki tudnak mutatni 1 m3 levegőből, az örökítőanyagának jelenlétére real-time PCR berendezés segítségével következtetnek.

A real-time PCR során használt kimutatási eljárások a WHO és az CDC (Centers for Disease Control and Prevention) nemzetközileg elismert és elfogadott módszertana folynak. A PCR teszt a vírusok örökítőanyagának jelenlétét mutatja ki, és nem a fertőzőképességüket. Pozitív eredmény esetén azonban mindenképpen javasolt a meglévő óvintézkedések hatékonyságát ellenőrizni.

Elsősorban az olyan nagy kockázatú helyeket érdemes mintázni, ahol sok ember fordul meg maszk nélkül (például az ebédlő). Mivel a koronavírus terjedésének az útvonala a felületeket is tartalmazza, a levegővizsgálatot a felületi vizsgálat egészíti ki, erősíti meg, és segíthet ezen túl a fertőzési gócpontok felderítésében is. Számos helyről vehetnek mintát: például a liftgombról, vagy – az ebédlői példánál maradva – a büfépultról, az étkezőasztalról, az ajtók kilincseiről. A felületi mintavétel a mikrobiológiai higiénia módszertan alapján történik, majd ebből a tamponmintából indul ki a vírus örökítőanyagának vizsgálata.

Miért fontos a levegő és a felületek mérése?

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) augusztusi hivatalos tájékoztatójából kiderül, hogy a SARS-CoV-2 RNS-növekedése már néhány nappal a vírus emberekben detektált megjelenése előtt kimutatható a környezeti mintákból. A környezeti megfigyelés a WHO állásfoglalása szerint tehát felhasználható előrejelzésre, a klinikai megfigyelések kiegészítésére.

„Ennek a módszernek a legfontosabb hozadéka talán az, hogy megtudjuk: mekkora a kockázat abban a környezetben, amelyben mozgunk, dolgozunk, élünk, kiderül, van-e fertőző személy, mennyire megfelelő a takarítás hatékonysága” – mondta el Micsinai Adrienn.

„A SARS-CoV-2 vírus esetében a környezeti vizsgálatok abban segíthetnek, hogy még a fertőzés bekövetkezte, a járvány továbbterjedése előtt járhassunk egy lépéssel, és megfelelő intézkedések bevezetésével csökkentsük a fertőzés kockázatát. A járvány terjedésének megakadályozása, saját és embertársaink egészségének védelme közös felelősségünk" – tette hozzá a szakember.

(x)

(forrás: Laboratorium.hu)
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!