hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Közel 7 milliárd a patikák éves bevétele vegyiárukból

Idén stabilizálódni látszik a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca

A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak a vegyiáru kategóriák, amelyekkel 2009. szeptember-2010. augusztusban közel 7 milliárd forint bevételt értek el. Ebből több mint egyharmad két kategóriára jut, az arc- és szemránckrémre, valamint a testápoló krémre. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

hirdetés

A patikákra 2 százalék jut értékben a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok évi mintegy 300 milliárd forintos, teljes hazai kiskereskedelmi forgalmából. Részarányuk nem változott, az előző évhez viszonyítva.

A csaknem 7 milliárd forintos bevételből az arc- és szemránckrém 19 százalékkal részesedik, míg a testápoló krém mutatója 16 százalék. A két kategóriából csak a drogéria és hipermarket csatornában adtak el többet, mint gyógyszertárakban.

Utánuk a rangsorban a műfogsorrögzítő következik, majd a sampon és a fogkrém 14, 9 illetve 8 százalékkal.

Milyen testápolási szereket keresnek a fogyasztók leginkább a patikában? Az arc- és szemránckrém összes, 2009. szeptember-2010. augusztusi kiskereskedelmi forgalmából 20 százalékkal részesednek a patikák. További sorrend: lábhigiéniás termékek 19, testápoló krémek 16, ajakápoló 8, arclemosó 7, sampon 6, fogkrém, kézápoló krém és babaolaj 5-5 százalék.

Említést érdemel, hogy a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes kiskereskedelmi forgalma stabilizálódik. Ugyanis idén január-augusztusban sem értékben, sem mennyiségben nem változott a boltok bevétele. Némi növekedést ért el az értékesítési csatornák között a gyógyszertár és a drogéria.

A gyógyszertárakban árusított testápoló szerek csaknem 7 milliárd forintos forgalmából egyes kategóriák piaci részesedése. 2009. szeptember-2010. augusztusi adatok, százalékban.

Kategória
%
Arc- és szemránckrém 19
Testápoló krém 16
Műfogsor rögzítő 14
Sampon 9
Fogkrém 8
Műfogsor tisztító 4
Szappan 4
Rovarirtó 3
Dezodor 3
Arclemosó 2

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

 

A gyógyszertárakban árusított, Nielsen által mért háztartási vegyiáruk és kozmetikumok közül, egyes kategóriák kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése, értékben. 2009. szeptember-2010. augusztusi  adatok, százalékban.


Bolttípus Arc és szemránckrém Lábhigiéniás termékek Testápolókrém Sampon Fogkrém
Patika 20 19 16 6 5
2 500 négyzetméter felett 20 27 29 39 35
401-2 500 nm 2 2 6 12 16
201-400 nm 0 0 2 3 4
51-200 nm 0 0 4 7 8
50 nm és kisebb 0 0 1 3 3
Drogéria 58 52 42 30 29

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(forrás: Nielsen)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai