hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 29., kedd - Mihály.
hirdetés

Közhangulat-javítás a vízhálózaton keresztül

A British Journal of Psychiatry nevű folyóiratban megjelent egyik tanulmány szerint a lítiumban gazdagabb ívóvízzel ellátott régiókban az öngyilkosságok előfordulása alacsonyabb.

hirdetés

Talán az olvasó is hallott már arról, hogy a lítium a hangulatzavarban szenvedő emberek kezelésében alkalmazott gyógyszerek gyakori összetevője. Jól ismert tény emellett, hogy a lobbanékonyság, az agresszió és az erőszak kordában tartásában, illetve a drogfüggőség enyhítésében is fontos szerepet játszhat az anyag.

A lítium tömérdek típusú kőzetben megtalálható, és így nyomokban általában jelen van az ivóvízben is.

Egy brit tanulmány az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Litvánia, Japán, Görögország, Ausztria és Olaszország 1286 régióját megvizsgálva tömören arra a megállapításra jutott, hogy ahol az ivóvízhálózatban több a lítium, ott az öngyilkossági kísérletek aránya is alacsonyabb. Lehet, hogy mindez csak véletlen egybeesés, de a lítium egészségügyi hatásait ismerve gyanítható, hogy ok-okozati összefüggés áll fenn a két körülmény között.

Forrás: 123rf

Anjum Memon epidemiológus és a tanulmány vezető szerzője éppen ezért azt reméli, hogy mihamarabb több véletlenszerű „közvízlítiumosító” kísérletet is elvégezhetnek, méghozzá olyan területeken, ahol magas a mentális betegségek prevalenciája, sok az erőszakos bűncselekmény, intenzív a szerhasználat, illetve gyakoriak az öngyilkossági kísérletek. A cél természetesen mind annak felmérése, hogy némi, az ivóvízhálózatba vezetett többletlítiummal mennyiben javítható az egyes területek lakosságának általános mentális közérzete.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Fast Company)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!