hirdetés
hirdetés
2021. január. 27., szerda - Angelika.
hirdetés

Csomagolás

Kozmetikai csomagolás ipari szén-dioxidból

Egy forradalmi eljárásnak köszönhetően a LanzaTech, a Total és a L’Oréal létrehozta a világ első olyan műanyag kozmetikai csomagolását, amelyet az ipar által kibocsátott szén-dioxid megkötésével és újrahasznosításával készítettek. A technológiának köszönhetően teljesen megváltozhat a kozmetikai műanyag csomagolások környezeti lábnyoma.

hirdetés

A LanzaTech, a Total és a L’Oréal innovatív partnersége egy olyan eljárást hozott létre, amely képes az ipar által kibocsátott szén-dioxidot megkötni, átalakítani és ebből a kozmetikai termékek számára új, fenntartható csomagolást gyártani.

A sikeres átalakítási folyamat három lépésben zajlik:

• A LanzaTech egyedi biológiai eljárással megköti az ipari szén-dioxidot és átalakítja etanollá.
• A Total az IFP Axens-szel közösen kifejlesztett dehidratációs eljárás segítségével az etanolt etilénné alakítja, majd polietilénné polimerizálja, amelynek műszaki jellemzői megegyeznek a fosszilis társaiéval.
• A L’Oréal ezt a polietilént - amely a hagyományos polietilénhez hasonló minőségű és tulajdonságú - használja fel a csomagolások előállításához.

Az eljárás technológiai és ipari siker is egyben, amely bizonyítja, hogy a kibocsátott ipari szén-dioxid felhasználható műanyag csomagolások előállítására. A módszer kidolgozása tükrözi a három partner elkötelezettségét a műanyagok fenntartható körforgásos gazdaságának fejlesztése iránt, és megalapozza a lehetőséget bármely vállalat számára az ipari szén-dioxid-kibocsátás megkötéséhez, újrafelhasználásához.

A LanzaTech, a Total és a L’Oréal hosszú távon szeretne együttműködni a fenntartható műanyagok gyártásán és örömmel fogadják azon további cégek csatlakozását kezdeményezésükhöz, akik vállalnák az új fenntartható műanyagok használatát.

A LanzaTech vezérigazgatója, Jennifer Holmgren elmondta: „Ez a partnerség azon a közös célon alapul, hogy együtt egy mindenki számára tisztább bolygót hozzunk létre. Hálásak vagyunk mind a L'Oréalnak, mind a Totalnak, hogy elkötelezettek a tevékenységük szén-dioxid-intenzitásának csökkentése mellett. Együtt képesek vagyunk csökkenteni a csomagolások karbonlábnyomát úgy, hogy hasznos termékekké alakítjuk a szén-dioxid- kibocsátást, ezáltal pedig az egyszer használt szén-dioxid a múlté lesz.”

Valérie Goff, a Polymers, Total vezető alelnöke a következőket fűzte a bejelentéshez: „Ez a partnerség kiváló példa az ipari vállalatok közötti együttműködésre, amelynek célja, hogy az újrahasznosított szén-dioxidból előállítsuk a jövő műanyagát, ez pedig egyben ügyfeleink fenntarthatósággal kapcsolatos igényeit is tökéletesen lefedi. Az ipari szén-dioxid-kibocsátás ilyen típusú fejlesztése hozzájárul a Csoport azon elkötelezettségéhez, hogy 2050-re Európában elérje a nettó nulla kibocsátást."

Jacques Playe a L'Oréal csomagolási és fejlesztési igazgatója az együttműködés kapcsán így nyilatkozott: „A L'Oréal folyamatosan javítja csomagolásainak környezeti lábnyomát. Ezzel az innovációval pedig, amely a szén-dioxid-kibocsátást polietilénné alakítja, új fenntartható csomagolási megoldás kifejlesztését tűztük ki célul. Törekvésünk, hogy ezt a fenntartható anyagot 2024-re samponjaink és balzsamjaink csomagolásához is felhasználjuk, és reméljük, hogy más cégek is csatlakoznak hozzánk ennek a forradalmi technológiának a használatában.”

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFP pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.