hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Krones accoladed as a climate-conscious company

Krones among the top 50 climate-conscious companies in Germany. Sustainability is a constituent part of Krones’ entire value added chain.

hirdetés

Statista, one of the leading vendors of market and consumer data, together with the business magazine Capital, examined the ratio between revenue growth and reduction in CO2 emissions at German companies in an independent survey, thus spotlighting the top 100 climate-conscious enterprises in Germany. Krones AG was ranked 48th – yet another success in the group’s sustainability strategy. In 2020, Krones had already been awarded a gold medal for its sustainability activities by the prestigious EcoVadis platform.

“Sustainability, reduction in emissions, and economical use of natural resources have over recent years become issues of major importance in our society. For us, however, these issues are not limited to our own production operation – we rather regard sustainability as a task for the entire value added chain, beginning at our suppliers, then our own production operations, right through to our customers’ plants,” explains Welf Kramer, Head of Corporate Governance. “Being accoladed as one of Germany’s most sustainable companies is very gratifying and shows that we are definitely on the right track.”

Ambitious climate targets

The fact that Krones takes its responsibility with all due seriousness is underpinned by the climate targets the company has set itself. Since 2010, energy-related CO2 emissions were reduced by 30 to 40 per cent per million euros of revenue.

The company has now once again stepped up its ambitions in regard to its own sustainability performance substantially. By 2030, it aims to reduce all greenhouse gas emissions produced at its own facilities (Scope 1 and Scope 2), for example by the engines of vehicles and by operating production lines, by 80 %, and the emissions from the upstream and downstream parts of its value added chain (Scope 3) by 25 %. What is more, the range of application has likewise been extended: Whereas previously it was only the emissions produced at the German facilities of Krones AG that were scrutinised, all production locations throughout the group will in future be included in the calculations.

And all of this also factors in the production operations of Krones’ clients. By offering its customers solutions for maximally simple and profitable use of resources on a sustainable basis, Krones supports them in achieving their respective targets in regard to environmental and climate protection.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Indul a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startolunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!