hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 24., vasárnap - Timót.
hirdetés

Elemzés

KSH: Csökkent a bolti kereskedelem

Szeptemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest.  Augusztushoz mérve 1,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalmának szezonális és naptárhatástól megtisztított volumene -  jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

hirdetés

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 2,0 százalékkal ismét nőtt a forgalom az előző havi minimális, 0,2 százalékos csökkenés után. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,2, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,6 százalékkal nőtt.

Az iparcikkek széles körét árusító nem élelmiszer kiskereskedelmi üzletekben az augusztusi 1,1 százalékos emelkedést követően 3,8 százalékkal csökkent a forgalom.  A gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszer boltokban - 5,2 százalékkal, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 0,7 százalékkal nőttek az eladások. A könyvesboltokban, a számítástechnikai és  egyéb iparcikk üzletekben együttesen 8,0 százalékkal, a bútor-, műszakicikket, illetve a textilt, ruházati termékeket és lábbelit értékesítő üzletekben egyaránt 21 százalékkal, a használtcikk-üzletekben 23 százalékkal csökkent az értékesítés.

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,4 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 32,7 százalékkal bővült. Az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 9,8 százalékra gyorsult a hetedik hónapja tartó visszaesés az előző havi 4,6 százalékról.

Az első három negyedévben 0,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma a múlt év azonos időszakához viszonyítva. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,5 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 1,1 százalékkal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,7 százalékkal csökkent az értékesítés.

 

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFB pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!