hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Lassult a kiskerforgalom növekedése

A kiskereskedelmi forgalom volumene 4,9 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest a nyers és a munkanaphatástól megtisztított adatok szerint egyaránt - jelentette szerdán a KSH. A július 3-án közölt első becslés szerint a növekedés 5,1 százalékos volt. Áprilisban jelentősen nagyobb, 6,3 százalékos volt az éves növekedési ütem.

hirdetés

A KSH emlékeztet arra, hogy a dohánykereskedelemben és az adatszolgáltatásban beállt változások miatt a július előtti adatok nem összevethetők a tavalyiakkal. A korábban alkalmazott mintavételes adatgyűjtéssel összevethető adatok szerint a májusi forgalom 2,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, ami hasonlóképpen 0,2 százalékponttal lassabb növekedés az első becslésben közöltnél. A módszertani változás az élelmiszer-kiskereskedelem adatait érinti, amely az összehasonlítható mintavételes eljárás szerint májusban 2,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit az áprilisi 2,3 százalékos növekedés után, míg az új módszertan szerint 7,5-ről 8,1 százalékra gyorsult a fogyasztás bővülése. A nem élelmiszer termékek iránti kereslet 2,6, az üzemanyag-fogyasztás növekedése 1,5 százalékra lassult májusra az előző havi 7,0, illetve 3,8 százalékos ütemről.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 730 milliárd forint volt májusban, 40 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban - közölte a KSH. Az országos kiskereskedelmi forgalom csaknem fele, 46,8 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 34,6 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, a fennmaradó 18,6 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott. Az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a forgalom döntő hányadát, 77,6 százalékát az élelmiszer jellegű vegyes üzletek adták, ahol az értékesítés volumene 5,1 százalékkal csökkent. Az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké viszont – a dohány-kiskereskedelmet érintő jogszabályi változások miatt – 132,8 százalékkal volt több, mint 2013. májusában.

Az év első öt hónapjában a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 6,5, a korábbi mintavételes módszertan szerint 4,1 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!