hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

Legyen a fehérnél fontosabb a zöld karácsony

Még három hét van karácsonyig, de már november óta ünnepi lázban ég az ország. A bevásárlóközpontok karácsonyi díszben pompáznak, sokan elindultak ajándékbeszerző körútjukra, és az ünnepi menü is kezd összeállni az előrelátó fejekben. De arra vajon mennyire figyelünk, hogy fenntartható, környezetbarát módon készüljünk az ünnepekre? Pedig ez rendkívül fontos lenne, főként a csomagolást illetően, ugyanis óriási mennyiségű – sokszor nem újrahasznosítható – papír és műanyag kerül ilyenkor a kukákba: az Egyesült Királyságban például 300 ezer tonna, mellyel majdnem 260 ezerszer be tudnánk fedni a londoni Big Bent.

hirdetés
Magyarországon egyénenként évente átlagosan 100 kilogramm papírt használunk fel, melynek túlnyomó része a kukákba kerül, a legtöbb papírszemét pedig decemberben, az ünnepek alatt keletkezik: ilyenkor 10-15 százalékkal nő az átlagos papírfogyasztás mennyisége. Ami pedig még sokkolóbb, hogy karácsonykor mintegy 250 ezer tonnányi csomagolási hulladék végzi a szemétben.

Sajnos a nemzetközi helyzet sem jobb: az Egyesült Királyságban például évente több mint 100 millió tekercs (mintegy 227 000 mérföldnyi) csomagolópapírt használnak fel – melynek több mint 25 százaléka kerül a kukákba –, mindez pedig elegendő lenne ahhoz, hogy elérjük a holdat. Az Eurostat adatai szerint 2007 és 2016 között a papír és a karton volt a fő csomagolási hulladék az Európai Unióban: 2016-ban 35,4 millió tonna.

Fontos tudnivaló, hogy bár bizonyos csomagolópapír-fajtákat újra lehet hasznosítani, azokat, amelyek fényes, csillogó anyaggal vagy műanyaggal borítottak, nem.

„Mindezek ismeretében egyértelmű, hogy fenntarthatóbbá kell tennünk az ünnepet. Ha csomagolópapírt használunk, ne külön-külön csomagoljuk az ajándékokat. A kapott meglepetéseket óvatosan bontsuk ki, hogy ne kelljen egy használat után eldobni a csomagolópapírt – és az általunk adott ajándékoknál is ügyeljünk a ragasztásra, hogy ne legyen muszáj széttépni a papírt. A legjobb azonban mégis az, ha – lehetőleg újrahasznosított anyagból készült – papírtasakba vagy ajándékdobozba tesszük ajándékainkat – utóbbi lehet például hullámkartonból, hiszen kiváló teherbírású, és még dekorálni is lehet. A dobozokat, tasakokat tartsuk meg, hiszen az épen maradtakat következő karácsonykor újra felhasználhatjuk, néhány természetből vett dísszel pedig új külsőt is adhatunk nekik” – tanácsolta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

De nemcsak csomagolópapírból használunk el indokolatlanul sokat, hanem karácsonyi üdvözlőlapból is. A becslések alapján az Egyesült Királyságban 2019-ben egy-egy személy 17 karácsonyi képeslapot fog küldeni vagy kapni. Viszonyításképpen: ezzel a papírmennyiséggel majdnem 50 ezerszer be lehetne takarni a London Eye-t.

„Igyekezzünk tehát környezetbarát, újrahasznosítható anyagból képeslapot postázni szeretteinknek, vagy küldjünk inkább elektronikus üdvözlőlapot. Ha mégis csomagolópapírt vagy képeslapot vásárolunk, nézzük meg, megtalálható-e rajtuk az FSC- vagy a PEFC-jelzés, azaz az erdőgazdaság és a fenntartható erdőgazdálkodás tanúsítványa, mert ezek mutatják, hogy környezetbarát a termék. Ugyanilyen fontos, hogy ebben az időszakban különös odafigyeléssel gyűjtsük szelektíven a hulladékot, hiszen ezzel elősegíthetjük, hogy egy részük visszakerüljön a körforgásba, újrahasznosított formában pedig a polcokra” – tette hozzá a szakember.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!