hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

Lejjebb kúszott a fogyasztói bizalmi index

A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban viszont a várakozások kissé romlottak: a júliusi mínusz 26,9 pontról mínusz 29,6 pontra süllyedt a mutató - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felmérésének adatai alapján az MTI-vel. 

hirdetés

Hozzátették, hogy ez kedvezőbb a júniusi mínusz 32,8 pontnál, de sokkal rosszabb a válság előtt, márciusban mért mínusz 12,1 pontnál.

A közlemény szerint a lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott véleményét tükröző index júliusra az áprilisi esés kétharmadát dolgozta le, majd augusztusban a júliusi emelkedéssel közel azonos mértékben romlott. A magyar gazdaság jövőbeni helyzetének megítélése viszont augusztusban is jelentősen javult, négy hónap alatt az áprilisi esésének 70 százalékát dolgozta le a mutató.

Forrás: 123rf

Áprilisban legnagyobb mértékben a várható munkanélküliségre vonatkozó várakozások zuhantak, majd három hónapos javulás után augusztusban - igaz csak hibahatáron belül - de újra romlottak, így négy hónap alatt ez a mutató az áprilisi esésnek csak 54 százalékát tudta ellensúlyozni.

Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeni megtakarítási képességet érintette, ráadásul május-júliusban a mutató a márciusi szintje fölé emelkedett, augusztusban viszont jelentősen csökkent az értéke.

Az inflációs várakozások viszont enyhültek. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit az előző hónaphoz képest érdemben romlónak, míg a következő egy évre vonatkozóan némileg javulónak (bár továbbra is kedvezőtlennek) érzékelte augusztusban.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!