hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 26., péntek - Edina.
hirdetés

Magyar paprikával ízesít Európa

Idén 210 tonna hazai fűszerpaprikát használ fel a Chio termékek gyártója, az Intersnack; a cégcsoport már évek óta a magyar paprika első számú felvásárlója. A hazai pirospaprikát a győri gyáron kívül még négy ország üzemeiben dolgozzák fel, és 13 piacra jut a fűszerpaprikával ízesített snackekből. A termesztők szerint a magyar a legjobb minőségű fűszerpaprika, amelyet a világon lehet kapni.

hirdetés

Idén 210 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol az Intersnack csoport, 260 millió forint értékben, ez a tavalyi évhez képest 10 százalékos növekedést jelent, ezzel továbbra is a fűszer legnagyobb felvásárlója hazánkban. A hungarikumnak számító paprikát az Intersnack saját, németországi fűszerüzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszer készül belőle. Egyes snackfűszerek ízesítő anyagát egyedül a magyar paprika adja, de jellemzően inkább különféle borsos, hagymaporos fűszerkeverékeket készítenek belőle. A legnagyobb mennyiségben az Intersnack vezető chips termékére, a Funny-Frisch Ungarisch termékre kerül a magyar paprikából, amely a német piac kedvenc snackje. A paprikás termékek az osztrák és lengyel piacon is a legnépszerűbbek közé tartoznak.
A magyar és német chipsgyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is jut a magyar paprikaőrleményt tartalmazó snack-fűszerekből.  Míg Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát fűszerezik vele, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítésére használják. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban és Szlovéniában is forgalmazzák. 

A közel 50 főt foglalkoztató Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. is beszállítója az Intersnack-nek. A 100 százalékban magyar tulajdonú kisvállalkozás tavaly összesen 1200 tonna árut értékesített, a szegedi tájkörzet termelőitől vásárolja a paprikát. Szokol Lajos, a Rubin Kft. ügyvezető igazgatója szerint még mindig több a piacon az import paprika, mint a magyar, pedig elmondása alapján a hazai termésnél nincs jobb minőségű a világon. „A magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét. Bár a külföldről hozott termékek színe meggyőző lehet, a hazai őrlemények színező képességével nem tudnak versenyezni.”

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.