hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Magyar-tatár élelmiszeripari vegyesvállalat született

A Magyar Kertészeti Szaporítóanyag Nonprofit Kft. (MKSZN) alma-, szamóca- és burgonyaültetvényeket, termesztési technológiát, valamint szakértői támogatást is biztosít a Tatár Köztársaság mezőgazdasági és élelmiszertermelési fejlődéséhez, ennek érdekében vegyesvállalatot hoztak létre - közölte a Magyar Nemzeti Kereskedőház az MTI-vel szerdán.

hirdetés

A kereskedőház közreműködésének eredményeként, a több mint egy éven át tartó előkészületet követően, az MKSZN és a Tatár Köztársaság Agrárinnovációs és Beruházási Központja (RACIN) vegyesvállalat létrehozásáról állapodott meg Kazanyban. A megállapodásnak köszönhetően az együttműködési területek még tovább bővülhetnek: a Független Államok Közössége (FÁK) - azaz a volt szovjet - tagországokban jelentős a kereslet a kiváló minőségű magyar élelmiszerekre, kertészeti szaporítóanyagokra, agrár technológiákra, szakértelemre és tapasztalatra, a kereskedőház és az MKSZN az elmúlt egy évben kiemelt hangsúlyt helyezett a konkrét üzleti lehetőségek felkutatására - fejtették ki a kereskedőház közleményében.

Hangsúlyozták: már tavaly 4 hektár alma- és 1 hektár szamócaültetvény létrehozásáról, valamint tudományos és kutatási együttműködések elindításáról, emellett gyümölcsfa oltványok és közös burgonya ültetvény telepítéséről is megállapodás született, ahogy magyar termesztési technológiák adaptálásáról, valamint magyar szakemberek bevonásáról is.

Hozzátették: a vegyesvállalat megalakulását széles körű állami támogatás övezi mind magyar, mind orosz részről. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Szkvorcova Veronika Igorjevna, a Magyar-Orosz Kormányközi Bizottság társelnöke is üdvözölte a megállapodást és a további együttműködéseket, melyek eredményeként több száz hektár területen kezdődhet meg ültetvények létrehozása, valamint további területeken indulhat el közös tudományos kutatás, magyar gyümölcs- és burgonya fajták adaptációs vizsgálata, termesztése a Tatár Köztársaságban. Az együttműködés továbbá lehetőséget biztosít további magyar cégek számára a Tatár Köztársaságon túl egyéb FÁK-országokban és az eurázsiai térségben való piaci megjelenésre is.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!