hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Baromfi

Markáns visszaesés a baromfiágazatban

Ismét szembe kell nézniük a baromfiágazat szereplőinek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozásokkal, ami újabb komoly visszaesést okoz az értékesítésben. A pandémia mellett a költségek jelentős emelkedésével is küzdenek a gazdálkodók – írta a Magyar Nemzet.

hirdetés

A koronavírus-járvány alaposan átrendezte az értékesítés lehetőségeit, és jelentős visszaesést okozott a baromfiágazatban.

– A vendéglők forgalma visszaesett, a teljes zárás idején gyakorlatilag a nullára csökkent, a kerthelyiségekben engedélyezett vendégfogadás pedig csak mérsékelte a károkat. A kiskereskedelmi láncoknak viszont húsz-harminc százalékkal nőtt a forgalmuk a korlátozások idején. A vendéglátóhelyek zárva tartása miatt megnőtt az igény a bolti forgalomban a feldolgozott és konyhakész termékek iránt, például az elősütött csirkére és kacsára – emelte ki Szabó Ákos, a baromfiágazat egyik legnagyobb hazai szereplője, Tranzit Csoport vezérigazgatója.

A baromfineveléssel, feldolgozással és értékesítéssel is foglalkozó vállalkozás vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztók jelentős árkülönbségekkel találkozhatnak: a nyers húsnál az előállítási költségeknél jóval drágább a félkész, például panírozott és elősütött baromfitermék. A nagy árkülönbség oka, hogy a baromfihús áfája nemrégiben öt százalékra csökkent, ezzel szemben a legcsekélyebb mértékben is feldolgozott húskészítményeké 27 százalék maradt.

Forrás: 123rf

– A járvány őszi, második hullámára a tavaszi tapasztalatok mellett fel lehetett ugyan készülni, viszont a baromfiágazat helyzetét tovább nehezíthetik az egekbe szökő takarmányárak – részletezte Szabó Ákos. Példaként említette, hogy a kukorica ára a rekordokat döntő termés ellenére rövid idő alatt 16 százalékkal emelkedett. A baromfi-feldolgozás költségeinek hatvan százalékát a takarmányozás adja, a költségnövekedés ellensúlyozásához pedig mintegy tíz százalékkal kellene emelni a felvásárlási árakat.

(forrás: Magyar Nemzet, NAK)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!