hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 27., péntek - Virgil.
hirdetés

Meglehet a „gyógyír” a globális elhízásra

Egy új kutatás nemrég rámutatott, milyen jót is tenne az embereknek, ha az egészséges táplálkozás térnyerése érdekében az élelmiszeripari szereplők zsugorítanák a legyártott termékeik adagonkénti kiszereléseit. A tanulmány az American Journal of Clinical Nutrition folyóirat hasábjain látta meg a napvilágot.

hirdetés

A Dr. Eric Robinson által végzett vizsgálat azt próbálta kideríteni, hogy az előrecsomagolt adagok kicsinyítésével „renormalizálható-e” az emberek koncepciója a számukra elégséges adagok méretéről, hogy aztán később ténylegesen annyit vásároljanak és egyenek, amennyire szükségük van.

A kísérlet

A teszt első részében a résztvevők egyazon ételből (pite és saláta) véletlenszerűen kaptak kisebb vagy nagyobb adagokat a kutatóktól. A vizsgálati alanyoknak azt mondták, hogy ez csak amolyan „az étel, a hangulat és a gondolkodás közötti kapcsolatokat” analizáló kutatás; ha a valódi célt elárulják, a kísérlet eredményének megbízhatóságán is csorba eshetett volna.

A második szakaszban a résztvevőket arra kérték, hogy az első napon elfogyasztott ételekből ezúttal annyit egyenek, amennyit akarnak.

Harmadik lépésként a vizsgálati alanyokat egy hét múlva megkérdezték, hogy mi számukra az optimális dózis.

Forrás: 123rf

A tudósok végül is arra a megállapításra jutottak, hogy a kisebb felszolgált adagok az emberek tudatában megváltoztatja a normális porciók méretéről alkotott fogalmat, és így később összességében is kevesebbet esznek.

Dr. Inge Kersbergen, a kutatásban résztvevő egyik szakember mindamellett elárulta, hogy az egy nap után jelentkező hatás azért erősebb volt az egy héttel későbbinél. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek környezetében megforduló, vaskosabb porciók az érzékelésüket is visszarándíthatják az eredeti állapotába, és éppen ezért lenne jó, ha rendre kisebb kiszerelésekkel találkozhatnának az üzletekben.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: University of Liverpool)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!