hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Meglehet a „gyógyír” a globális elhízásra

Egy új kutatás nemrég rámutatott, milyen jót is tenne az embereknek, ha az egészséges táplálkozás térnyerése érdekében az élelmiszeripari szereplők zsugorítanák a legyártott termékeik adagonkénti kiszereléseit. A tanulmány az American Journal of Clinical Nutrition folyóirat hasábjain látta meg a napvilágot.

hirdetés

A Dr. Eric Robinson által végzett vizsgálat azt próbálta kideríteni, hogy az előrecsomagolt adagok kicsinyítésével „renormalizálható-e” az emberek koncepciója a számukra elégséges adagok méretéről, hogy aztán később ténylegesen annyit vásároljanak és egyenek, amennyire szükségük van.

A kísérlet

A teszt első részében a résztvevők egyazon ételből (pite és saláta) véletlenszerűen kaptak kisebb vagy nagyobb adagokat a kutatóktól. A vizsgálati alanyoknak azt mondták, hogy ez csak amolyan „az étel, a hangulat és a gondolkodás közötti kapcsolatokat” analizáló kutatás; ha a valódi célt elárulják, a kísérlet eredményének megbízhatóságán is csorba eshetett volna.

A második szakaszban a résztvevőket arra kérték, hogy az első napon elfogyasztott ételekből ezúttal annyit egyenek, amennyit akarnak.

Harmadik lépésként a vizsgálati alanyokat egy hét múlva megkérdezték, hogy mi számukra az optimális dózis.

Forrás: 123rf

A tudósok végül is arra a megállapításra jutottak, hogy a kisebb felszolgált adagok az emberek tudatában megváltoztatja a normális porciók méretéről alkotott fogalmat, és így később összességében is kevesebbet esznek.

Dr. Inge Kersbergen, a kutatásban résztvevő egyik szakember mindamellett elárulta, hogy az egy nap után jelentkező hatás azért erősebb volt az egy héttel későbbinél. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek környezetében megforduló, vaskosabb porciók az érzékelésüket is visszarándíthatják az eredeti állapotába, és éppen ezért lenne jó, ha rendre kisebb kiszerelésekkel találkozhatnának az üzletekben.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: University of Liverpool)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.