hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 27., szombat - Ákos, Bátor.
hirdetés

Kiberbiztonság

Megsokszorozódtak a kibertámadások

Közel 300 százalékkal nőtt a kibertámadások száma a koronavírus-járvány alatt – hangzott el az EY digitális piacvédelemmel foglalkozó online rendezvényén. A hackerek egy webáruház hírnevét akár percek alatt is lerombolhatják, összetett műveletekkel pedig még pénzintézetektől is képesek jelentős összegeket elcsalni. A hazai cégek alkalmazottaik megfelelő képzésével a kockázatok mintegy 80 százalékát kizárhatják.

hirdetés

A pandémia hatására drasztikusan megnövekedett az online tárolt adatok mennyisége és az olyan, csapatmunkát segítő kollaborációs alkalmazások száma, amelyeken a munkatársak akár külső felekkel is bizalmas információkat osztanak meg. Ez komoly kockázatot jelent a hazai cégeknek, amit tovább fokoz, hogy az alkalmazottak gyakran megkerülik a biztonsági intézkedéseket, mint például a rendszeres szoftverfrissítések elvégzését, mert az esetleg lassíthatja a munkájukat. Ezáltal kényes üzleti adatok kerülhetnek a csalók kezébe egy alapvetően védett, kontrollált környezetből is.

Itthon is bárkit elérhetnek

Az internetes bűnözők Magyarországon is aktívak a járványhelyzet alatt, ennek következtében például számos pénzintézet vált idehaza célzott támadás áldozatává. Ezek igen összetett és rizikós műveletek, de siker esetén a hackerek nagy összeghez juthatnak. Emellett kiemelt figyelmet érdemelnek azok az online betörések, amikor egy versenytárs megbízására megbénítanak egy webshopot, vagy hamis akciókkal megtévesztik a vásárlóit, amivel gyakorlatilag percek alatt tehetik tönkre az áruház hírnevét, és veszítheti el emiatt ügyfeleit az üzlet.

Forrás: 123rf

E-maillel támad a legtöbb hacker

A leggyakoribb fenyegetést azonban az adathalász, rosszindulatú, céges e-levelezéseket érintő támadások jelentik. Ugyancsak gyakoriak az üzletmenet folytonosságát megakadályozó incidensek is. Ilyen esetekben zsarolóvírussal fertőzik meg a céges rendszert, ami általában csak váltságdíj fejében oldja fel a szerver vagy a tárolóeszköz titkosítását.

„Érdemes a legrosszabb forgatókönyv szerint felkészülni a veszélyekre, egy sikeres kibertámadás ugyanis jelentős anyagi és reputációs károkat is okozhat a cégeknek. A kockázatok minimalizálásához javasolt a vállalatok külső kitettségének csökkentése, például többfaktoros azonosítással. Emellett kiemelt jelentősége van a munkavállalók megfelelő képzésének, hiszen az adathalászattal elsősorban őket célozzák a hackerek. Tízből nyolc online fenyegetés elkerülhető lenne, ha az alkalmazottak tisztában lennének az alapvető biztonsági szabályokkal” – hangsúlyozta Zala Mihály, az EY technológiai tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!