hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Megtérülő befektetés a védekezés

Hosszú távon is megváltoznak a munkavégzés egészségvédelmi szabályai. A Vajda-Papír járvány elleni védekezési protokollja nemzetközi példa lehet.

hirdetés

Hosszabb távon is átalakulnak a munkavégzés egészségvédelmi szabályai a cégeknél; a koronavírus terjedése ellen meghozott intézkedések egy részét a megemelkedő költségek ellenére fenntartják majd a vállalkozások Magyarországon és külföldön egyaránt.

A nagyobb biztonság azonban némi megtakarítást is jelenthet a csökkenő betegállománynak, az elterjedtebb otthoni munkavégzésnek köszönhetően, a felértékelődő egészségvédelem pedig a biztonságosan termelő cégeknek kiegyensúlyozottabb és akár nagyobb forgalmat generálhat - hangsúlyozta Vajda Attila, a higiéniai papír termékeket gyártó a piacvezető vállalatcsoport, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója. A koronavírus-járvány idején alkalmazott egészségvédelmi szabályok egy részét a járványveszély megszűnése után is fenntartják a Vajda-Papír magyarországi és norvégiai üzemében. A világ vezető auditor cége, a Lloyd’s Register Európában is kiemelkedőnek nevezte a cég járvány elleni védekezési intézkedéseit. A Vajda-Papír eredményesen alkalmazott, nemzetközi szinten is egyedülálló, üzemi termelésre szabott védekezési protokollját a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Országos Vállalkozói Mentorprogramjának mentor vállalataként megosztják a mentorált cégekkel is.

Az összetett védekezés költséges, de

szükségszerű és hosszú távon megtérülő befektetés lesz nemzetközi szinten is - hangsúlyozta Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója. A higiéniai papírtermékeket gyártó Vajda-Papírnál a járványügyi védekezésnek már most külön költségvetési sora van, amelyet a jövő évben tervezni is fognak, és ez lesz a jellemző világszerte. A fertőtlenítő gépek, eszközök telepítése magyarországi és a norvégiai telephelyekre, illetve 600 dolgozó ellátása maszkkal, kesztyűvel, fertőtlenítővel, valamint az extra takarítási és fertőtlenítési feladatok eddig több mint 8 millió forint plusz költséget jelentettek a Vajda-Papírnak.

Jövőre az egészségvédelemre éves szinten 70 millió forinttal kalkulálnak összvállalati szinten. A pluszköltségek tehát nem elhanyagolhatóak, az intézkedések azonban megtakarítást is hozhatnak. Az üzemeltetési költségek mérséklése mellett a betegségek terjedését is visszaszorítja az otthoni munkavégzés, amely a piacvezető cégnél kimagasló hatékonysággal vizsgázott, ezért a szellemi területeken foglalkoztatott munkavállalók nagy része maradhat később is home office-ban. Vajda Attila szerint a home office nagyobb aránya valamennyi szektorra jellemző lesz országosan és nemzetközi szinten egyaránt, a felmérések szerint az otthoni munkavégzést eddig kevésbé támogató cégek is elégedettek az eredményekkel.

A digitalizáció előnyei

A pandémiára adott válaszok egyik kedvező eredményének nevezte a digitalizáció fejlesztését is, aminek köszönhetően például az otthoni munkavégzésnél a kiberkockázatot a minimálisra szorították, és olyan a chatbot asszisztens rendszerrel dolgoznak, amellyel minden, magyarországi rendszerben regisztrált munkavállalójukkal azonnali eléréssel, mobilkészülékre érkező üzenetben kommunikálnak. „A Vajda-Papír csoport 2019-ben egy átfogó digitalizációs programot hajtott végre, amely lehetővé tette, hogy egyik pillanatról a másikra szellemi dolgozóink 99 százaléka átállhasson otthoni munkavégzésre. A kereskedelmet és a vevőket kiszolgáló szervező munkában, a fuvar szervezésben, a pénzügy, a marketing területén, illetve még számos területén a vállalatnak szinte 100 százalékos teljesítményt és munkát lehet végezni home office-ból” - mondta.

Fotó: MTI Kovács Tamás
Fotó: MTI Kovács Tamás

A hatékonyabb védekezés és a munkaátszervezés

nem csak a koronavírus terjedését akadályozza meg, de később egy influenzaszezonban és egyéb vírusos megbetegedések visszaszorításában is segítséget nyújthat. Az előző év azonos periódusához képest a cég alkalmazottainál a betegállományban töltött napok száma 26 százalékkal csökkent ezekben a hónapokban, és ezt a kedvező tendenciát szeretnék is fenntartani, ezért az egészségvédelemmel kapcsolatosan a fogyóeszközök mellett tartós beruházások mellett is döntöttek. Beszereztek például több ózon generátort, amelyek az öltözők, üzemi étkezők, valamint a teherautók vezetőfülkéjének fertőtlenítésére szolgálnak, és a mobil germicid lámpás fertőtlenítő egységek mellé telepítettek több fix egységet is, amelyeket éjszakánként az irodák fertőtlenítésére használnak. „Továbbá beszereztünk egy hidegködöt szóró berendezést a hozzá való biocid fertőtlenítőszerrel, melyet akkor kívánunk majd alkalmazni, ha az üzem vagy raktár területén kell teljes fertőtlenítést végrehajtani” – tette hozzá Vajda Attila.

Fotó: MTI Kovács Tamás
Fotó: MTI Kovács Tamás

A koronavírus-helyzettől függetlenül azonban nem csak ezek maradnak a jövőben is, de rendszeres marad a kézfertőtlenítő automata, illetve egy ideig vagy időszakosan a szájmaszk használata is. A rendszeres fertőtlenítés mellett a cégnél megnövelték a takarítószemélyzet számát is a gyakoribb gépi, illetve kézi takarításhoz. A szabályozás része az is, hogy az egyes helyiségekben meghatározták az egyszerre tartózkodók maximum létszámát, és átvizsgálják a telephelyre érkező szállító járműveket és a gépkocsivezetőket is. Vajda Attila arról is beszámolt, hogy ma a gépkocsivezetők csak védőfelszerelésben (maszk, kesztyű, kézfertőtlenítés után) léphetnek be és a testhőmérséklet mérést követően különálló közlekedési folyosón keresztül, érintkezés nélkül történik a dokumentumok kezelése. Ha ezeken az intézkedéseken enyhítenek is a jövőben, bizonyos elemeit megtartják.

Vajda Attila hangsúlyozta, hogy a cégnél zajlik a COVID 2 protokoll kialakítása, „fontos, hogy olyan fenntartható eljárásrendszereket dolgozzunk ki, amelyek kevesebb terheléssel és nyilván kisebb költséggel járnak a vállalkozások életében”. Az ügyvezető igazgató elmondta azt is, hogy a világ vezető auditor cége, a Lloyd’s Register a 2020. év áprilisi felülvizsgálati audit kapcsán megjegyezte: a Vajda-Papírnál bevezetett védekezési intézkedések rendkívül magas hatékonysággal kezelik a járványügyi helyzetet, amely átlagon felülinek tekinthető az európai termelőcégeknél általánosan tapasztaltakhoz képest is. A cég eddig eredményesen alkalmazott, nemzetközi szinten is egyedülálló, üzemi termelésre szabott védekezési protokollját a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Országos Vállalkozói Mentorprogramjának mentor vállalataként megosztják a mentorált cégekkel is. 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!