Diabétesz
Mi a fontosabb, a látásod vagy a fagyi?
A Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetsége (CEOSZ) az Influence Mediaval kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet a diabétesz súlyos szövődményeire. Mint írják, a kezdeményezésnek a november 14-i Diabétesz Világnap mellett a koronavírus-járvány ad szomorú apropót.
„Magyarországon az 1 millióhoz közelít a cukorbetegséggel diagnosztizáltak száma, az anyagcsere-rendellenség szinte már minden hazai családot érint. A 2000-es években 70 százalékkal nőtt a diabétesszel élők száma” – írja közleményében a CEOSZ. A Szövetség kiemeli, hogy a betegekek közel 10 százaléka nem változtat az életmódján, miután megkapta a diagnózist. Ennek következménye szívelégtelenség, vesekárosodás és látásvesztés is lehet.
A kampány kreatívjain hasat növesztett cukros üdítő, fagyiból kinéző szemgolyó, összecukrozott szív és fánkokból álló vese képe hívja fel a figyelmet az elhanyagolt betegség kockázataira. „Évente 1000 ember veszíti el a látását a cukorbetegség miatt. A diabétesszel élők 75 százaléka hal meg szív- és érrendszeri szövődmények következtében. A túlsúly megduplázza, az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Magyarországon hozzávetőlegesen 800 ezren szenvednek cukorbetegségben, közel félmillió ember szervezete pedig úgy küzd a betegség következményeivel, hogy ő maga nem is tud érintettségéről” – sorolja az adatokat közlemény.
A CEOSZ szerint a cukorbetegséggel élők számára az egészséges életmódra való törekedés nem döntés kérdése: életet ment a tudatos táplálkozás, a túlsúly elkerülése, a rendszeres mozgás, a dohányzás és az alkohol elhagyása.
A kültéri kreatívok Budapest 22 forgalmas pontján lesznek kint, például a Mamut II-nél, a Westendnél és a Margit hídnál. A kampány sajtó és közösségi média kommunikációját az Influence Media viszi.



