hirdetés
hirdetés

Mi lesz ma a vacsora?

Áruházi kóstoltatásokkal, televíziós és rádiókampánnyal, valamint népszerű influencerek bevonásával népszerűsíti a sertéshúsfogyasztást az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).

hirdetés

A 2019. április 18-ig tartó kampány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a tudatos vásárlásra, a sertéshús fogyasztásának fontosságára, valamint a sertéságazat helyzetére.

A sertéshús a magyar gasztrokultúra egyik kiemelt alapanyaga, amelynek a táplálkozási szakemberek szerint is fontos szerepe van a változatos, kiegyensúlyozott étrendben.

 

A „Mi lesz ma a vacsora?  - Egy minőségi sertéshús minden ízében különleges”

szlogen alatt futó tavaszi sertéskampány egyik legfontosabb célja a szervezők szerint, hogy a sertéshúsra ne csupán koleszterinforrásként, hanem vitamin- és ásványianyagban gazdag élelmiszerként tekintsenek a vásárlók.A fogyasztásösztönzésen kívül természetesena sertéságazat stabilizálódását, a sertésállomány csökkenésének megállítását, és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását is célozza a kampány.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta:

A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánjuk felhívni a figyelmet. Emellett fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is. Az utóbbi években a fogyasztói kampányok és a fokozatosan bevezetett áfa-csökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. Az Agrárminisztérium külön költségvetési forrást biztosít a sertéshús fogyasztást ösztönző marketing tevékenységre, amely a 2018/2019-es szerződés szerint 440 millió forint.”

Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely ismertette a kampány főbb elemeit. Eszerint a Társaság a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készülnek.

Az évek óta tartó kampány hatására a sertéshús fogyasztás folyamatosan növekszik, mára fej-fej mellett halad a slágernek számító baromfihússal. A sovány sertéshús fogyasztását többek között magas vastartalma miatt a táplálkozási szakemberek is rendre javasolják, így nem csoda, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak étkezésünkben.” – nyomatékosított Giczi Gergely.

A médiakampány keretében televíziós és rádiós hirdetések, nyomtatott és online kiadványok, a közösségi média és népszerű influencerek, például Marton Adrienn gasztro műsorvezető közreműködésével találkozhat a kampány üzenetével a nagyközönség. 

Az AMC ügyvezető-helyettese hozzátette: a Társaság 2019. április 11-én szakmai konferenciát szervez „Merre tovább sertéságazat?” címmel.Ezen kívül kifejezetten szakácstanulók számára szervezünk versenyt Hazai ízek, hazai asztalokon címmel, melynek során sertéscombból kell a séfjelölteknek olyan ételkreációt készíteniük, amely egyaránt megállja a helyét a közétkeztetésben és az éttermi kínálatban is. A verseny döntője 2019. április 12-én lesz” – hívta fel a figyelmet Giczi Gergely.

A Vágóállat és Hús Szakmai Szervezet és Terméktanács szakmai titkára, Menczel Lászlóné az ágazatban dolgozók képviseletében elmondta: Magyarországon a sertéstenyésztésnek több évszázados hagyománya van. Ez a tapasztalat jelenik meg a gazdák szakértelmében, a fajtaösszetétel meghatározásában és a takarmányozásban is.

Magyarországon döntően gabonaalapú eledelt adnak az állatoknak, amellyel a sertéshús átlagon felüli minőségét biztosítják a gazdák” - tette hozzá.

A sertéskampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/serteskampany/ oldalon.

A kampány reklámfilme:

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél