hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 29., kedd - Mihály.
hirdetés

Élelmiszerellátás

Minden válság egyben lehetőség is

A Takarékbank agrárszakemberei szerint a koronavírus-járvány nem okozott komoly megingást a magyar mezőgazdaságban. Külföldön azonban több helyen is jelentős károkat okozott a pandémiás helyzet, aminek pozitív hozadéka az innováció fellendülése lehet. Ennek eredményei a hazai piacon is kamatoztathatók, ezért is jó jel, hogy a mostoha körülmények ellenére idehaza az agráriumban tovább nőtt a hitelezési kedv az elmúlt hónapokban is – hangzott el a Bábolnai Gazdanapokon tartott Takarékbank minikonferencián.

hirdetés

Minden válság egyben lehetőség is: ez egyértelműen látszik Nyugat-Európában, ahol a pandémia okozta problémák az innovatív megoldások felé terelik a piaci szereplőket. Bár Magyarország mezőgazdaságában idén az időjárás és az állategészségügyi problémák okozták a legfőbb gondokat, a hazai vállalkozásoknak is érdemes felkészülnie a külföldi innovációk alkalmazására. A pandémia arra is rávilágított, hogy van helye a külföldi piacokon a magyar termékeknek, az exportképességet azonban még javítani kell, ez pedig nem megy beruházások, fejlesztések nélkül.

A Bábolnai Gazdanapokon rendezett minikonferencián a Takarékbank Agrár Üzletágának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a fejlesztések ösztönzése érdekében arra törekednek, hogy ebben az évben előrébb hozzák a támogatások előfinanszírozását is. Ezért gyakorlatilag kidolgozták a „magyar mezőgazdaság személyi gyorskölcsönét”, amelyet az előfinanszírozást felhasználó ügyfeleik mintegy fele azonnal igénybe is vett.

A hitelezési folyamatot más pénzügyi termékek esetében is felgyorsítják - jelentette be Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

„Az agráriumban a hitelezési kedv nem csökkent a járvány alatt, sőt inkább javult. Júliusban már egyenesen száguldott a pénz a vállalkozásokhoz, amiben a Takarékbank kiemelkedő szerepet játszott. Május és július között megháromszorozódott az Agrár Széchenyi Kártyára folyósított hitelek száma, ezzel az idei ASZK-hitelek 72 százalékát a Takarékbank folyósította. A Takarék Csoport emellett az agrárgéplízing terén is messze a piaci átlag felett teljesített az első félévben, a hatodik helyről a harmadik helyre ugrott előre a kihelyezett összeg nagysága alapján,” – hangsúlyozta Vida József.

A kedvező számok ellenére még mindig sokan vannak, akik – többek közt a hitelezési folyamat hiányos ismerete miatt – ódzkodnak a kölcsönök felvételétől. A Takarék Agrár Üzletága az ő számukra dolgozta ki ingyenes Hitelezési Kisokos című kiadványát, amely könnyen átlátható módon mutatja be a hitelezés velejáróit és folyamatát.

„Eddig a bankot vittük közelebb az emberekhez azzal, hogy önálló Agrár Üzletágat hoztunk létre, most az ügyfeleket visszük közelebb a bankhoz. Átláthatóvá, érthetővé szeretnénk tenni mindazt, amit az ügyfeleink finanszírozásáért teszünk, így már nem csak a naturáliák, hanem a pénzügyek terén is közös nyelvet beszélünk,” – mondta Hollósi Dávid ügyvezető igazgató.  

Az ügyfelek ma már azt is elvárják, hogy egy helyről tudjanak hitelesen tájékozódni az Uniós támogatásoktól kezdve a pályázatokon át a pénzügyi és szakmai tanácsadásig. A Takarékbank ezért hozta létre önálló Agrár Üzletágát, amelyet Agrárcentrumok képviselnek országszerte közel 50 helyen, az ügyfelek számára elérhető közelségben. Becsléseik szerint a hazai 88 ezer, 4 hektárnál nagyobb területen működő termelő közel harmada a Takarékbanknál vezeti számláját, a kistermelőktől a legnagyobb gazdaságokig. A Takarékbank mintegy 200 milliárd forint finanszírozást nyújt az ágazat szereplőinek, emellett szakmai, pályázati és pénzügyi tanácsadást is nyújtanak nekik. Ezt a célt szolgálják a Takarék Agrár24, rövid, kétperces blogbejegyzéseikkel is, amelyekből már hetvenet tettek közzé. 

(forrás: profitline.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!